Harmónia Centrum
Stressz ellen természetesen
(+36-1)269-2946
Mi fáj? Mi a panasza?
Hatékony gyógymód kereső...
Főoldal / Stressz kezelés

Stresszkezelés. Stresszoldás természetesen

Éppen felrobban az idegtől, vagy már fáj is valamije?

A stressz jó egy bizonyos mértékig. De milyen mértékig?

  • A pozitív stressz segít nekünk, és javítja teljesítőképességünket. A versenydrukk nagyobb teljesítményre sarkall bennünket.
    • Szövetségesünk különféle problémák megoldásában.
    • Vészhelyzetekben is segít.
  • A negatív stressz azonban már túl sok a jóból, főleg akkor, ha túl hosszú ideig ér bennünket. Túlzott feszültséget jelent túl hosszú ideig, és ennek már káros hatásai lehetnek egészségünkre és kapcsolatainkra is.

Ha a stresszes helyzet átmeneti, akkor viszonylag könnyen túlteheti magát rajta. Ha lereagálja, akkor sincs gond. Ha azonban ezekben a feszültséget okozó helyzetekben uralkodnia kell magán, és nem törhet ki, akkor már a tartalékait meríti.

Tartós stressz hatáshoz is képes alkalmazkodni a szervezete, de csak egy darabig. Egy ponton túl egyszerűen kimerül. Ezért valamit tenni kell az idegesség ellen.

Ha a munkahelyi stressz bántja, akkor nincs egyedül

  • stresszkezelésA teljesítménykényszer, a határidők szorítása, az állandó időhiány, a munkatársakkal való konfliktusok, a főnök-beosztott viszony feszültségei, a különféle érdekek, elvárások és teljesítmények közötti feszültségek állandó veszélyhelyzetet jelenthetnek.
  • A munkakörnyezet problémái és a nem megfelelő munkakörülmények is folyamatos feszültségforrások.

Önnek mi okozza a legnagyobb feszültséget a munkájában?

Hatásos technikák a munkahelyi stressz ellen

  1. munkahelyi stresszPróbáljon egyszerre csak egy feladattal foglalkozni. Még akkor is, ha úgy érzi, hogy sok dolga van.
  2. Készítsen napirendet! Tartsa magát ehhez, de ne ragaszkodjon hozzá görcsösen. Minden reggel gondolja végig fő feladatait, és erről írjon egy listát, amely iránytűje, de nem rablánca lesz a nap folyamán.
  3. Próbáljon jó kapcsolatot kialakítani közvetlen munkatársaival. Ismerje meg jobban őket, és ehhez beszélgessen velük ne csak a munkáról.
  4. Öntsön tiszta vizet a pohárba. Ha problémája van valamelyik munkatársával, akkor ezt ne fojtsa magába. Igyekezzen minél hamarabb tisztázni a helyzetet.
  5. Ha ideges, akkor igyekezzen tudatosan lassítani a légzését. Ezzel azt az üzenetet küldi az idegrendszerének, hogy nyugi, nincs vész, megnyugodhat. Azonnal higgadtabban látja majd a helyzetet.

Mit gondol?

  • A napi munkájában segíteni fognak ezek a technikák?
  • Melyiket kezdi el használni azonnal?

Hogy érzi? Állandó stresszben él?

Ha túl sokat (esetleg állandóan) stresszel, akkor ez lelki állapotán kívül vérnyomásától a vércukorszintjén át a testsúlyáig sok mindenre hatással lehet. A megfelelni akarás szorításában kialakulhatnak, illetve felerősödhetnek olyan pótcselekvések, egészségkárosító szokások, mint az alkoholfogyasztás vagy a dohányzás ezek minden testi, lelki és társadalmi következményével együtt.

  • A stresszen kívül Ön is szenved ezek valamelyikétől?

Stresszmentes életre vágyik?

  • És tenni is hajlandó ezért?

Mit tehet stressz ellen?

Stresszoldás önerőből

Figyeljen oda magára, a stresszes helyzetekre, és azok kezelésére! Ekkor lehetősége van arra, hogy ne egészségét károsító módon, hanem más módszerekkel oldja meg azokat a nehéz helyzeteket, amelyekkel szembe kerül.

  • rendszeres mozgásHa önmaga jobb megismerésével megérti esetleges rossz szokása okát, akkor máris lehetősége van arra, hogy változtasson korábbi életvitelén.
  • Ehhez jó módszer lehet az is, ha naplót vezet, és felírja, hogy az Önt ért hatásokra miként reagál. Ezek nagy segítséget jelentenek majd a megoldás megtalálásában.
  • A mozgás is gyógyír lehet a stressz ellen.
    • Egy kiadós séta,
    • futás vagy kerékpározás vagy
    • úszás nemcsak kellemesen elfárasztja, hanem meg is nyugtatja.
  • Testi-lelki egyensúlyának visszanyeréséhez valamilyen relaxációs technika elsajátítása, és rendszeres végzése is megoldás lehet.
  • Szakembertől is segítséget kérhet. Remek módszer a stressz ellen a talpreflexológia és a Bachl virágterápia, esetleg egy frissítő masszázs.

A problémáikat sikeresen megoldók néhány egyszerű szabályt igyekeznek betartani:

  • stresszkezelés eredményesenHa bármilyen stresszt okozó helyzetbe kerülnek, akkor a problémán való rágódás helyett a megoldáson gondolkodnak.
    • Önnél is használható stresszoldó megoldás lehet ez?
  • A helyzet kezelésére különféle változatokat dolgoznak ki, és ezeket értékelve választanak a lehetőségek között.
    • Az Ön problémáinak megoldásakor is eredményesen használhatja ezt?
  • Ha elakadnak, akkor segítséget kérnek.
    • Ön kitől tud segítséget kérni?
  • Nem halogatják az elkerülhetetlen változtatások végrehajtását.
    • Ön is eredményesebb lehet, ha megpróbálja leküzdeni a halogatást?

Most talán azt mondja, hogy azért nem ilyen könnyű ám a stresszoldás.

  • Bizony Önnek igaza van. Tényleg nem ilyen könnyű.

Stressz ellen természetesen

Sokszor nem könnyű a fenti szabályokat követni, hisz amikor stresszes helyzetbe kerül, akkor már eleve türelmetlen. Ilyenkor bizony nehéz higgadt fejjel, átgondoltan cselekedni, és például lépésről lépésre végigmenni a stresszoldás folyamatán. Ráadásul a stressznek különböző okai lehetnek, és ezek ellen különböző módon célszerű védekeznie. Ha nincs elég türelme az ilyen helyzetekben, és úgy érzi, hogy nincs elegendő ismerete ahhoz, hogy válasszon a különböző stresszoldási lehetőségek között, akkor érdemes kihasználnia néhány lehetőséget.

  • Pl. különféle relaxációs technikák közül az Ön számára eredményessel elérheti, hogy megnyugodjon. Így képes lesz higgadtabban átgondolni a helyzetét, és jobb eséllyel tud választani a különböző lehetőségek közül.
  • A sikeres megoldáshoz a stressz forrását kell megszüntetnie. Ehhez már célszerű lehet szakember segítségét kérni. Ha közösen feltárják problémája okait, akkor a feloldáshoz olyan önsegítő technikát tudnak választani, amely eredményesen segíti majd a stressz kezelését. Ha pedig ez valamilyen okból már nem lehetséges, akkor helyzetének az elviselése és elfogadása is csökkenti a stresszt.

Zsófi szembenézett félelmeivel, és megszabadult tőlük

„Drága Anna!

Örömmel tudatom, hogy megszületett kislányom, és eszembe jutott közös találkozásunk, amikor 26 hetes kismama voltam, és fellépett egy komplikáció.

Valahogy most kikívánkozik belőlem a történet. Deréktáji fájdalmaim lettek és erős görcseim is. A kórházban megállapították, hogy gyermekem rosszul fekszik és nyomja a vesémet. Közölték, hogy ezzel sajnos semmit nem tudnak tenni, viszont előfordulhat, hogy mire megszülök elhal a vesém. 
Testvérem azonnal ajánlott téged, mert ő már járt nálad, hogy hívjalak fel. Kicsit hitetlenkedve ugyan, de megtettem, és legnagyobb örömömre azt mondtad, soron kívül fogadsz, amit nagyon köszönök.

A kezelés során elmagyaráztad, hogy a vesékben tárolódnak a félelmeink, a bizonytalanság, a türelmetlenség, az önbizalomhiány. Stressz indikátor pontokon keresztül kitesztelted mi hozta létre és tartja fenn bennem ezt az állapotot. Én pedig megértettem, hogy az én félelmeim, érzéseim azok, amik  a testi tüneteimen keresztül jeleztek. Vicces, hogy még a gyermekem is tudta mit kell tennie, hogy felhívja a figyelmet felesleges félelmeimre és aggódásomra. Egyszerűen megoldotta a helyzetet és ráfeküdt a vesémre! Szinte hihetetlen, de ez van.

Majd a legnagyobb csoda az volt, amikor néhány pontot fogtál a fejemen, és éreztem ahogyan oldódik bennem a feszültség, majd a hasam éktelen hullámzásba kezdett és gyermekem mint aki jól végezte dolgát érezhetően lemászott a vesémről.

A görcseim azonnal elmúltak, és vissza sem jöttek. Boldog "görcsmentes" két hónap telt a szülésig. 
Köszönöm, hogy megtapasztalhattam, milyen az amikor a negatív gondolatainkkal megteremtünk egy betegséget, tünetet és köszönöm azt is, hogy megtapasztalhattam, hogyan lehet ezeket elengedni. 
Most, hogy már boldog édesanya vagyok, gondoltam megosztom ezt a tapasztalatomat másokkal is, hogy láthassák, minden helyzetre van megoldás, csak bátorság kell hozzá, hogy szembenézzünk a saját félelmeinkkel.

Én ezt tettem, és életem legjobb döntése volt. 
Köszönet gyermekemnek, hogy felhívta rá a figyelmet, Annának és a kineziológiának a segítségért, és magamnak, mert mertem meglátni és elengedni félelmeimet.
H. Zsófi" - 2017. szeptember 22.

Eszter is megszabadult a stressztől

„Kedves Anna!

Logikus, mérnöki gondolkodásmódommal nehezemre esett elképzelni, mit is végzel te valójában egy kineziológiai kezelés, vagy Bach terápia során. A pácienseid pozitív eredményeit folyton hallottam és irigykedve vártam, hogy én is megtapasztaljam a csodát.

„Végre” lett egy problémám, amivel nem tudtam saját kezűleg elbánni. Feszült, stresszes lettem, ami nem csak engem bántott, de a körülöttem élőket is egyre gyakrabban sértettem meg forrófejű módon. Egyszerűen nem értettem, mi válthatta ki.

Bementünk a szobába, beszéltünk, méricskéltél, és egyszer csak jöttek a válaszok. Mire felfedezted a mélyben megbújó problémát, én már felszabadultan sírtam, és éreztem, hogy árad ki belőlem a feszültség.

És nem „kibeszéltem magamból”, mint egy jó kávézáskor a barátnőkkel, mert szinte alig kellett megszólalnom…, nem mintha tudtam volna szóhoz jutni könnyeimtől.

Köszönöm a segítséget, és a bizalmat egy bizalmatlan felé. 
Heizler-Himes Eszter” - 2017.09.27.

Ön milyen nehézséggel küzd? Mit tesz az idegessége ellen?

  • Komoly problémánál nem célszerű az önsegítéssel próbálkozni.
  • Ne legyen beoltva stresszoldás ellen. Célszerű szakemberhez fordulni.

Kada Anna természetgyógyász, kineziológus stresszoldó kezeléseinek menete

Az első alkalommal nyugodt körülmények között, egy csésze tea társaságában átbeszélik a panaszait.

A következő kérdésekre mindenképp számíthat:

  • Mióta vannak meg a panaszai?
  • Van-e konkrét tárgya a stresszének?
  • Tud-e kiváltó tényezőről, vagy élethelyzetről, amiben most benne van?
  • Esetleg indokolatlannak tartja a stresszét? Úgy érzi, hogy ok nélkül túlreagálja a dolgokat?
  • Hogyan éli meg ezt? Tud aludni?

Fontos leszögezni, hogy minden élethelyzettel összefüggő baj mögött érzelmi vagy látásmódbeli probléma figyelhető meg. Ebből adódóan az elmében vagy testben lehet egy túlterheltség.

  • A kineziológia lényegében ezt vizsgálja, valamint kezeli. Tehát mi az a testi dolog, ami a stresszes állapotot fenntartja, vagy táplálja Önnél?

kineziológiai izomtesztelésA panaszok részletes átbeszélését követően elkezdődik a kineziológiai vizsgálat, majd a kezelés. A páciens kényelmesen, háton fekve helyezkedik el.

  • Kineziológusként a testén lévő stressz indikátor pontokon keresztül keresem meg azokat a konkrét helyeket, amelyeken valamilyen stressz reakció játszódik le. A teste bármilyen eldugott helyén lévő stressz reakció hatással van az egész rendszerre, és ha nem oldódik az élethelyzet, nem szűnik a feszültség, akkor a stressz valahol a testben megreked, és ott egy folyamatos feszültséget okoz. Gondolom, Ön is ismeri azokat a kifejezéseket, hogy gombóc van a torkában, vagy görcsbe rándult a gyomra, stb.
    • Nem is gondolná talán, hogy a stresszt az izmok, szalagok, bélfal, porckorongok, ízületi folyadékok is képesek tárolni. A kineziológia segítségével ezeket a területeket keresem meg a testében. Azokat a területeket, ahol a stressz elraktározódott. Mert mindig van egy kedvenc hely, amely útját állja az öngyógyító folyamatoknak, ezáltal megbetegíti a testet.
  • Kineziológiai izomtesztekkel keresem meg testében a stressz helyét. Megnézzük, hogy mi okozza a feszültséget az adott területen, és mi az, ami ellenáll a stressz oldódásának. Mindez kényelmesen fekve, a meridiánokon, az energiarendszereken keresztüli áramlást vizsgálva.
    • Önnek meg sem kell szólalnia, mert a teste beszél majd Ön helyett, az izomteszteken keresztül.
  • Miután az összes stresszpontot felfedeztem, majd oldottam azokat, mutatok Önnek néhány egyszerű stresszkezelő gyakorlatot (pl. relaxációs technikákat).
  • Ezt követően esszenciák alkalmazásával tovább erősítjük a nyugodt állapotot.
    • Önnek ekkor sincs feladata, mert a gyógynövények esszenciái segítenek elűzni a stresszt, és megerősítik nyugodt állapotát.
  • Feladata a kezelést követően, otthon lesz, mert az otthon elvégzett megerősítő gyakorlatokkal még tovább tarthatja fenn az elért eredményt.
    • Ezeket az elért eredményeket megerősítő otthoni gyakorlatokat megmutatom Önnek. 
  • Segítek abban is, hogy milyen életmódbeli változtatásokat érdemes beillesztenie mindennapi életébe.
    • Ezek olyan életmódbeli változtatások, amelyekkel a jövőben kezelni tudja azokat a stresszes helyzeteket, amelyek kiváltották Önnél a stressz reakciókat.

Szeretné elkezdeni stresszmentes életét Kada Anna természetgyógyász, kineziológus segítségével?

  • Kada Anna természetgyógyász, kineziológusStresszmentes napok, hetek, hónapok és évek sokaságára vágyik?
  • A stressz eredményes kezelésére előzetes bejelentkezés alapján várja Anna.
  • Munkaidőben hívja a +36-1-269-2946-os telefonszámunkat.
  • Vagy töltse ki az űrlapot.
  • Az űrlapon adja meg nevét és telefonszámát! Kollégánk rövidesen visszahívja Önt.

Gyógyulásához kérjen információt most!

Az Ön neve*:
E-mail címe*:
Telefonszáma*:
Üzenete*:
Ellenőrző kérdés *: (Mi Magyarország fővárosa?)
 

A *-gal jelölt mezőket mindenképp töltse ki!
Adatait bizalmasan kezeljük. Harmadik félnek nem adjuk ki. 1 munkanapon belül visszahívjuk.