Harmónia Centrum
Gerincsérve visszaszorításáért
(+36-1)269-2946
Mi fáj? Mi a panasza?
Hatékony gyógymód kereső...
Főoldal / Gerinctorna / Porckorongsérv, gerincsérv torna / McKenzie torna

McKenzie torna Budapest V. kerületében gerincpanasza hatásos kezelésére

A McKenzie torna egyszerű, könnyen elsajátítható, mégis rendkívül hatékony gyógymód gerinc panaszainak hatásos kezelésére. Leggyakrabban a porckorongsérvből eredő derékfájdalmak kezelésére használjuk a módszert, ám a gerinc többi szakaszának fájdalmára is hatásos gyógyír lehet.

A McKenzie terápia a mozgással való gyógyítás, a gyógytorna egy speciális ága. Rendkívülisége az egyszerűségében rejlik. A technika célja, hogy a tünetek jellegét és viselkedését a lehető legalaposabban kielemezzük, és ennek megfelelően alakítsuk ki a fájdalom és egyéb tünetek mihamarabbi megszüntetésére irányuló feladatokat.

McKenzie torna első alkalommal

Első alkalommal készül McKenzie terapeutához? Érdekli mire számítson majd?

Nos, először is rengeteg kérdésre. Ha igazán felkészülten szeretne érkezni, akkor mostantól folyamatosan figyelje gerinc fájdalma viselkedését. Akár jegyezze is fel a főbb pontokat. Könnyebb lesz pontosan felidéznie tapasztalatait.

  • Milyen testhelyzetben érzi a panaszokat?
  • Milyen mozdulat fokozza?
  • Van-e lesugárzó panasza? Ha igen, akkor meddig sugárzik le?
  • Milyen pozícióban enyhül a panasz?
  • Van olyan irányú mozgás, ami nem okoz fájdalmat?
  • Mennyire erős a fájdalma a nap folyamán?
  • Milyen módszerekkel próbálta eddig enyhíteni a fájdalmat?

A kérdések válaszain felül érdemes még korábbi orvosi leleteit is elhozni, ha esetleg járt korábban gerincpanaszaival vizsgálaton.

Gerinc panaszainak kezelése két fő részből áll

  • Az első lépés mindig a fájdalom provokálása. Természetesen ez csak pár másodperc. Ha megvan a fájdalmas irány, a gyógytornász kielemzi, milyen elmozdulások történtek testében erre a mozdulatra, és azokkal az elmozdulásokkal ellentétes irányú feladatokat határoz meg.
  • A második lépés ezen feladatok elvégzése.

Mozdulatelemzéssel otthon is végezhető, személyre szabott gerinctorna sort kap

A McKenzie gerinctorna során a mozdulatok általában kis terjedelműek.

  • A McKenzie gyakorlatok végzésekor lassú, kontrollált kivitelezésre van szükség. Koncentrálni kell a mozdulatra, a légzésre.
  • A gyógytornász esetleg manuálisan vagy heveder segítségével fixálhatja a szükséges területeket, ezzel segítve a mozdulat végrehajtását.
  • Egy-egy gyakorlatot tízszer megismétel, majd a terapeutával egyeztetnek, hogyan változott a fájdalom érzet.
  • Ha a fájdalom enyhül, akkor többször megismétli azt.

Mi történik, ha több mozdulat is kiváltja a fájdalmát?

Ha több mozdulat is provokálja a fájdalmat, akkor mindegyik mozdulaton végighaladnak a kezelés során. Ezeket a feladatokat gyorsan el tudja sajátítani, a mozdulatok egyszerűségének, és szakértőnk személyes figyelmének köszönhetően.

A rendszeres gyakorlás a leghatásosabb

A személyre szabott kezelés során olyan gerinctorna gyakorlatokat alkalmazunk, amelyeket otthonában is végezni tud majd. Természetesen az otthon végezhető McKenzie gerinctorna feladatok mellett  személyre szabott tanácsokkal is ellátjuk Önt.

Természetesen minden feladatot begyakorol a kezelés során. Ez azért is fontos, mert a krónikus gerinc panaszok esetében a leghatásosabb a rendszeres gyakorlás. Arról nem is beszélve, hogy ha a tarsolyában tudja ezt a pár kulcs gyakorlatot, akkor bármikor a saját segítségére tud lenni. Például mert tett egy óvatlan rossz mozdulatot, vagy mert kényelmetlen testhelyzetbe kényszerült, és emiatt fokozódna a panasza.

A kezelések során a szakember gyakran alkalmaz meleg hengeres terápiát, amely izomrelaxációt eredményez az érintett területen. Az izmok ellazítása jótékony hatással van a gerinc közti porckorongokra is, kompressziójuk csökken az izmok feszítésének oldódásával párhuzamosan.

McKenzie tornagyakorlatok, ha Önnek a dereka a panaszos terület

  1. alkartámaszba tolásMcKenzie tornagyakorlat gerince egészségéért
    • A könnyen begyakorolható McKenzie gyógytorna gyakorlatok során az egyik legkíméletesebb testhelyzet a hason fekvés. A gerince egészségét hatásosan visszaállító gyakorlat elvégzéséhez helyezze a két karját oldalsó középtartásba, majd hajlítsa be a két könyökét. Ezt követően pedig tolja fel magát alkartámaszba. Ezt a gyakorlatot 10-szer ismételje meg.
  2. tenyértámaszba tolásErőteljesebb McKenzie gerinctorna gyakorlat
    • Ennek a gyakorlatnak az elvégzéséhez feküdjön hasra, miközben a két karja oldalsó középtartásban van. A gyakorlat során tolja fel magát tenyértámaszba. A tökéletes hatás érdekében pár másodpercig tartsa meg a mozdulatot, majd lassan engedje vissza magát. A gyakorlat megfelelő hatékonyságához a tenyértámaszba tolást is 10-szer ismételje meg.
  3. Kímélő McKenzie gyógytorna gyakorlat
    • Erős fájdalmak esetén javasoljuk a hátonfekvő pozíciót, a lábak alá pedig érdemes párnát/széket tenni. Amennyiben nem túl erősek a panaszai, érdemes köldök behúzással és fenék szorítással hátrabillenteni a medencét, ezzel kedvezően hat a derekára.

pihentető hátonfekvés emelt lábakkal

Leggyakrabban a gerinc ágyéki szakasza, a gerinc csípő feletti része érintett. A derékfájdalmak között is az alsó szakasz a domináns fájdalmi zóna. A porckorong kitüremkedése ezen a szakaszon az alábbi módon oszlik meg:

  • Előre 10%
  • Oldalra 5%
  • Hátra 85%

Amennyiben a porckorong hátrafelé indul el, az előrehajlás fokozza a fájdalmat. Ekkor ugyanis a csigolyák elmozdulása azt eredményezi, hogy a has irányába szűkül a csontok közötti hely, a kocsonyás állagú porckorong mag hátrafelé csúszik. Természetesen előrehaladott állapotú kiszakadt sérv esetén a hátrahajlás sem lesz kellemes, hiszen a már kinyomódott porckorongra a hátrahajló mozdulattal rászorítja a csigolyákat. Ilyen esetben a nyújtózásokon lesz a hangsúly.

Bármilyen gerincével kapcsolatos fájdalmáról is legyen szó, mindenképpen javasoljuk gyógytornász, valamint gyógymasszőr felkeresését mielőbbi gyógyulása érdekében.

Miért lehet hasznos Önnek a McKenzie torna gerinc panaszainak kezelésére?

  1. A McKenzie módszer egyszerű tornagyakorlatait könnyen megtanulhatja.
  2. A gyakorlatok megtanulása után a feladatokat önállóan, saját maga, egyedül is végezheti.
  3. A gerinctorna gyakorlatok végzéséhez 1-1 alkalommal kevés időre van szüksége.
  4. A gyakorlatok rendszeres, lelkiismeretes végzésével nemcsak meglévő panaszait szüntetheti meg, hanem abban is biztos lehet, hogy az esetlegesen később kialakuló panaszokat is megelőzheti.

Eljön hozzánk McKenzie tornára gerincsérve visszaszorításáért?

  • Turkovics Tímea gerincspecialistaSzeretné tudni, hogyan enyhítheti gerincpanaszait a McKenzie módszer? Kérdései vannak, és ezekre válaszokat szeretne? Személyre szabott tanácsra van szüksége?
  • Találkozni szeretne Turkovics Tímea gerincspecialista gyógytornászunkkal, és válaszokat szeretne kapni panaszai megszüntetéséhez?
  • Tímea bejelentkezés után várja Önt.
  • Munkaidőben hívja a +36-1-269-2946-os telefonszámunkat.
  • Vagy töltse ki az űrlapot. Az űrlapon adja meg elérhetőségét, és kollégánk visszahívja Önt.
  • A személyre szabott McKenzie torna foglalkozáson Tímeával megbeszélik gerincsérvével kapcsolatos panaszait. Tímea kérdések sorát teszi fel Önnek, megnézi az Önnek fájdalmat okozó mozdulatait, pontról-pontra elemzi azt, és gerinc panaszait enyhítő gyakorlatsort állít össze Önnek.
  • A gerinctorna gyakorlatokat be is gyakorolják.
  • A panaszait enyhítő személyre szabott gyakorlatsor még pontosabb összeállításához kérjük, hozza magával korábbi leleteit is.
  • A tornagyakorlatok egyszerűek lesznek. A gyakorlatsor összeállításához és begyakorlásához lehet, hogy kevés lesz egy alkalom, de abban biztos lehet, hogy a begyakorlás után el is felejtheti panaszait. Persze csak akkor, ha rendszeresen végezni az Önnek összeállított McKenzie torna sort.

Gyógyulásához kérjen információt most!

Az Ön neve*:
E-mail címe*:
Telefonszáma*:
Üzenete*:
Ellenőrző kérdés *: (Mi Magyarország fővárosa?)
 

A *-gal jelölt mezőket mindenképp töltse ki!
Adatait bizalmasan kezeljük. Harmadik félnek nem adjuk ki. 1 munkanapon belül visszahívjuk.