Harmónia Centrum
Eljön hozzánk az egészségéért?
Mi fáj? Mi a panasza?
Hatékony gyógymód kereső...
Főoldal / Természetgyógyászat / Egészséges életmód / Pihentető alvás

Ismerje meg a pihentető éjszakai alvás jótékony hatásait

Az éjszakai pihentető alvás felfrissíti a testét, lelkét és az elméjét is. Egy kiadós éjszakai alvás után pihenten rúgja ki az ágy magából. Milyen jótékony hatásai vannak még a nyugodt alvásnak?

Biztos számtalanszor előfordult már Önnel is, hogy szinte semmi sem sikerült egész nap. Már reggeltől kezdve pocsékul érezte magát, és ez csak egyre rosszabb lett. Ezért este inkább korán lefeküdt, hogy legyen már vége ennek a kiábrándító napnak is. Másnap reggel azonban valósággal csoda történt.

Úgy ébredt, mintha kicserélték volna. Nyoma sem volt a tegnapi nyomott hangulatának, és mintha százszor jobban érezte volna magát. Ezt persze nemcsak az éjszakai nyugodt alvásnak köszönheti. Az alvás mellett más is ténykedett még a béka feneke alatt lévő hangulatán.

Alvás közben immunrendszere is keményen megdolgozott a másnapi felhőtlen hangulatáért. Miközben Ön aludt és pihent, addig immunrendszere frontális támadást indított a rossz hangulatáért felelős kórokozók ellen, és közben olyan növekedési hormonokat is felszabadított, amelyek serényen dolgozni kezdtek a sérült szövetek meggyógyításán. Az alváshiány legyengíti immunrendszere működését, és amikor egy-egy kiadós alvással ebből a hiányból ledolgoz egy keveset vagy többet, akkor új erőre kap a működése, és megerősíti szervezete védővonalait. Az alvás megtámogatja immunrendszere működését, és ez a gyógyulás fontos eleme.

Tudja, hogy mennyi a kiadós éjszakai alvás ideje?

Mindenkinél más. Sokan vannak olyanok, akiknek 5 óra éjszakai alvás is tökéletesen elég, másoknak viszont még a 8 óra alvás is kevés lehet, és többre van szükségük. Az alvásigény egyénenként változó, de azért tudjuk azt, hogy a felnőtteknek általában napi 7-8 óra alvásra van szükségük. Az idősebbek alvásigénye kevesebb ennél, nekik napi 6 óra alvás is elég általában.

Akkor aludt jól, és alszik eleget, ha felfrissülve ébred, és egész nap zökkenőmentesen el tudja látni a feladatait.

A nyugodt és pihentető alvás persze nem egyenlő az ágyban eltöltött idejével. Ha alvászavarban szenved, vagy éppen valamilyen gond gyötri a magánéletével vagy a munkájával kapcsolatban, akkor nehezebben tud elaludni, és csak álmatlanul hánykolódik az ágyon. Ez az álmatlanul hánykolódás persze nem azonos a pihentető és nyugodt éjszakai alvással.

Ha egyszer-egyszer előfordul ez, akkor azért még nem igazán kell aggódnia. Mindenkivel megesik ez. Ha viszont rendszeresen vagy egyre gyakrabban nem jön álom a szemére, akkor minden bizonnyal túl stresszes az élete, és emiatt nemcsak nappal kínozzák gyötrő gondolatai, hanem a nappali gyötrelem még folytatódik az éjszakai álmatlanságban is.

Álmatlanságának és alvászavarának számos oka lehet, ezért ezzel érdemes felkeresnie egy szakembert, viszont addig is sokat tehet a napjait és éjszakáit egyre jobban eluraló stressz kezelésére.

  • Mindenképp hasznos, ha megpróbál napjában többször is tudatosan ellazulni. Sokszor már az is sokat segít, ha mély levegőt vesz, utána pedig lassan kifújja a levegőt, és ezt megismétli néhányszor.
  • Hirtelen hangulatú embereknél az is beválik, hogy mielőtt felcsattanna, előtte elszámol tízig. Ezalatt megnyugszik kicsit, és lehet, hogy arra is rájön, hogy ez nem is olyan nagy dolog, amiért érdemes lenne felcsattanni.
  • Nagyon jó eredménnyel jár az is, ha megtanul különböző stresszkezelő technikákat, és ezek közül hosszú távon azt alkalmazza, amelyik Önnél a legjobban bevált.

Mit tud tenni még pihentető alvásáért?

  1. Jobban alszik, ha rendszeresen mozog, és napközben jól elfárad. Ha sokat mozog, akkor edzettebb lesz és fáradt is. Könnyebben fog tudni elaludni, és pihentetőbb lesz az éjszakai alvása. Rendszeres mozgással még a stresszt is jobban fogja tudni kezelni.
  2. Aludjon friss levegőn. Ez nem azt jelenti, hogy aludjon a csillagos ég alatt, hanem azt, hogy lefekvés előtt szellőztesse ki a hálószobáját.
  3. Aludjon kényelmesen. Ha máshol jobban alszik, mint a megszokott saját ágyában, akkor könnyen lehet, hogy a rossz alvás oka az ágya vagy a párnája. Ha így van, akkor itt az ideje a lecserélésüknek.
  4. Aludjon nyugodtan. A nyugodt alvás azt jelenti, hogy kizárja hálószobájából a zavaró zajokat és villódzó fényeket.
  5. A rendszeres alvás azt jelenti, hogy minden nap keljen fel ugyanabban az időben. Ezzel hozzászoktatja a szervezetét is a rendszere alváshoz, és kialakulnak az alvási ciklusai.
  6. Ne egyen, főként ne vacsorázzon közvetlenül lefekvés előtt, és ne igyon alkoholt vagy koffeines italokat, kávét vagy teát. Ugyanakkor arra is figyeljen, hogy ne feküdjön le üres hassal.
  7. Hálószobájában ne legyen se túl meleg, se pedig túl hideg. Az éjszakai alváshoz nem kell olyan melegnek lenni, mint amilyen hőmérsékleten napközben kellemesen érzi magát.

Szeretne még többet megtudni a jó alvás titkairól?

  • Benke Rita természetgyógyász előzetes bejelentkezés után várja Önt.
  • Munkaidőben hívja a +36-1-269-2946-os telefonszámunkat.
  • Vagy töltse ki az űrlapot. Az űrlapon adja meg elérhetőségét, és munkatársunk visszahívja Önt.
  • Pihentető, nyugodt alvásával mit szeretne elérni? Az első találkozón Ritával megbeszélik a céljait, és végigveszik az egészséges életmód alapelveit, és beszélnek életmódváltásáról.
  • Eljön Ritához a pihentető, jó alvás titkáért?

Gyógyulásához kérjen információt most, mert egészsége a legdrágább kincse, és így tudunk segíteni

Az Ön neve*:
E-mail címe*:
Telefonszáma*:
Üzenete*:
Ellenőrző kérdés *: (Mi Magyarország fővárosa?)
 

A *-gal jelölt mezőket mindenképp töltse ki!
Adatait bizalmasan kezeljük. Harmadik félnek nem adjuk ki. 1 munkanapon belül visszahívjuk.