Harmónia Centrum
Fájdalommentes járásáért
Mi fáj? Mi a panasza?
Hatékony gyógymód kereső...
Főoldal / Gyógytorna / Láb, boka gyógytorna / Lúdtalp torna

Lúdtalp torna - lúdtalp és harántsüllyedés korrekciója gyógytornával

A lúdtalpról és a harántsüllyedésről sokat olvashat honlapunkon. A fájó és rossz helyzetben álló lábfej további terheket róhat egyébként is sajgó lábára. Ráadásul a teljes testvázat deformálhatja, ami hosszútávon további fájdalmakhoz vezethet.

Milyen cipője van?

  • Vékony talpú? Szűkülő orrú?
  • Kevés megtámasztást nyújt a lábának?
  • Kemény a sarka?

Ha ezekből egy vagy több jellemző az Ön lábbelijeinek többségére, akkor elmondható, hogy a cipőitől nem sok támogatást kap a lába. Ezzel persze nem megróni szeretnénk. Ilyen a mai cipődivat. Nem talpbarát. Azonban számos lehetősége van, amivel kényeztetheti és támogathatja megfáradt lábait, hogy minden nap újult erővel induljon a napnak.

Megfáradt lábait segítő megoldások

  • talpboltozat építésea személyre szabott passzív boltozat emelő betétek,
  • a szilikonos kényelmi betét, vagy szupináló sarokék,
  • a lábszerkezetet aktívan korrigáló kineziológiai tapasz,
  • és a talpmasszázs mellett
  • A TALPTORNA a lúdtalp kialakulásának megelőzésére

Talpboltozatának építgetéséhez nincs szüksége sok eszközre, csak egy székre. Ezért akár az irodában vagy otthon is végezheti a talptornáztató gyakorlatokat.

Lúdtalp torna vagy bokasüllyedés torna?

A mindennapi szóhasználatban a kettő alatt szinte ugyanazt értjük, és szoros összefüggés van a kettő között, de azért mégsem ugyanaz a kettő. Nézzük akkor a részletek pontosítását.

A bokasüllyedés és a lúdtalp bár szorosan kapcsolódnak egymáshoz, mégsem ugyanazt jelentik.

  • A lúdtalp lába hosszanti boltozatának a süllyedése. Ilyenkor a hosszboltozatot tartó izmok és szalagok megnyúlnak. Az izmokhoz és szalagokhoz tartozó csontok is átrendeződnek, lelaposodnak lábfejében.
  • Önnél harántboltozat süllyedést is megállapítottak? Akkor a lába közepétől induló csontok sem alkotnak megfelelő boltívet, a kis és nagylábujja nem visel elég terhet, a köztesek kárára. Gyakran bőrkeményedés is jelzi a nem megfelelő terhelés eloszlást, és akár bütyke is lehet.
  • Bokasüllyedésnél a sarok és lábszár csontok helyzete eltér a normálistól. Ilyenkor a sarokcsont befelé dől, ezért emiatt a belbokák egymáshoz közelítenek. A belső oldalon megnő a szövetek terhelése, kívül pedig összetornódnak. Mindenhol gyengülnek az izmok.
  • A lúdtalp, a hosszboltozat süllyedése és a bokasüllyedés azért is választható el nehezen egymástól, mert a bokasüllyedés miatt túlterhelt lábfejben a hosszboltozat és a harántboltozat is nagy valószínűséggel (80-90%-ban) lesüllyed, tehát kialakul a lúdtalp is. Így akinek bokasüllyedése van, az nagy valószínűséggel lúdtalpas is. Tehát a két összefüggő deformitásnál túlságosan erőltetett lenne az egyértelmű szétválasztás.

Lúdtalp torna gyakorlatok talpa tornáztatásához

A talptornához üljön le cipő és zokni nélkül egy stabil székre, melyről talpa leér a talajra.

  1. Első feladatként emelje el felváltva lábujjait és sarkait a talajtól, majd vissza. Így gördítse lábát előre és hátra tízszer.
  2. Talpát a talajon tartva lábujjait hajlítsa be erősen, majd lazítsa el, és nyújtva próbálja visszafeszíteni. Ismételje tízszer.
  3. Emelje el a talajról a láb elülső részén lévő zsírpárnás rész. Ezt a levegőben tartva forgassa a talpait egymás felé befelé, és kifelé.
  4. Talpát a talajon tartva igyekezzen távolítani az ujjait, a nagylábujjakat egymás felé, a kisujjakat kifelé.
  5. Ismét csak a sarkat a talajon tartva mozgassa lábujjait. A nagylábujjat a négy kicsitől különállóan, hajlítja, és nyújtsa vissza.
  6. Teljes talpát a talajon tartva húzza közelebb sarkához a lábujjak tövét, próbálva így növelni a talp boltozatát. Lazítás után ismét közelítse. Ismételje tízszer.
  7. Nyomja le első ujjának tövénél a puha párnácskát a talajra erősen, anélkül, hogy felemelkedne a sarka, vagy a láb külső széle.
  8. Zárja a tornát az ujjak kellemes zongorázó mozgásával, és a boka körzésével.

lúdtalp torna szenzoros ingerlésselGyermekek számára a talptorna eszközökkel játékosabbá tehető. A játékot pedig nagyobb örömmel és kitartással végzik majd, mint a gyakorlatokat. Gyerekkorban különösen fontos a talp tornáztatása, mert ekkor rögzül a talp szerkezete. Gyerekkorban még nem érdemes a statikus támasztó eszközökkel dolgozni, ugyanis az izmokat kikapcsolják ezek az eszközök, és ezzel gyengülést okoznak.

  • A képen is látható feladat például nemcsak hasznos, hanem izgalmas is a gyereknek. A szenzoros ingerléssel és az instabilitás megteremtésével segíti a talpizmok tornáztatását, és ezzel a lúdtalp csökkentését.

talptornaA gyerekeknek az unalmas lúdtalp torna érdekes játékká is alakítható. Például izgalmas játék a padlóra szórt játékok, építőkockák, üveggolyók lábujjakkal való egyenként felszedése. A képen is látható módon nem is olyan könnyű ám azt az építőkockát a lábujjakkal felemelni. Főleg akkor talpizmokat megmogató ez a torna, ha jó sok építőkockát kell így felszedni a padlóról. Próbálkozzon bátran, és ne adja fel!

Az első után a többi elem felemelése már könnyebben fog sikerülni.

A talptorna a lúdtalp kialakulásának megelőzésére szolgál.

  • Sőt még kezdődő, enyhe lúdtalp visszafordítására is alkalmas.
  • Gyerekkorban még komolyabb lúdtalp esetén is ajánlott, mert akkor az izmok még nagyon jól tudják alakítani a csontos talpszerkezetet is.

Felnőtt korban a talpszerkezet már kialakult, és az izmok tornája már csak az izmok állapotára hat. A lúdtalp csontos boltozatát a betét javítja elsősorban, de a lúdtalpas izmoknak kell a jóleső nyújtó és erősítő talptorna.

A talptorna a lúdtalp kialakulásának megelőzésére szolgál. Vagy akár kezdődő, enyhe lúdtalp visszafordítására is használható.

  • Sőt, gyerekkorban még a komolyabb lúdtalp esetén is ajánlott, mert akkor az izmok még nagyon jól tudják alakítani a csontos talpszerkezetet is.
  • Felnőtt korban már nem sokat segít a torna. - A talpszerkezet kialakult, és az izmok tornája már csak az izmok állapotára hat. A lúdtalp csontos boltozatát a betét javítja elsősorban, de a lúdtalpas izmoknak felnőtt korban is kell a jóleső nyújtó és erősítő talptorna.

Eljön hozzánk lúdtalp tornára?

  • Tanos-Bognár Dia gyógytornászBeszélni szeretne Tanos-Bognár Diána gyógytornásszal talpszerkezetével kapcsolatos aggodalmairól? Aggódik, hogy Önnek is lúdtalpa van? Nem tudja mitévő legyen, és tanácsot szeretne kérni talpi gondja megszüntetéséhez?
  • Előzetes bejelentkezés alapján várja Önt Dia.
  • Munkaidőben hívja a +36-1-269-2946-os telefonszámunkat.
  • Vagy töltse ki az űrlapot. Az űrlapon adja meg elérhetőségét, és kollégánk visszahívja Önt!
  • A konzultáción megbeszélik a panaszait, és szakemberünk a lúdtalpasságát enyhítő, valamint talpboltozata és talpizmai állapotát javító gyakorlatsort állít össze Önnek.
  • A gyakorlatsor még pontosabb összeállításához kérjük, hozza magával korábbi leleteit is, ha vannak.

Gyógyulásához kérjen információt most, mert egészsége a legdrágább kincse, és így tudunk segíteni

Az Ön neve*:
E-mail címe*:
Telefonszáma*:
Üzenete*:
Ellenőrző kérdés *: (Mi Magyarország fővárosa?)
 

A *-gal jelölt mezőket mindenképp töltse ki!
Adatait bizalmasan kezeljük. Harmadik félnek nem adjuk ki. 1 munkanapon belül visszahívjuk.