Harmónia Centrum
Eljön hozzánk az egészségéért?
(+36-1)269-2946
Mi fáj? Mi a panasza?
Hatékony gyógymód kereső...
Főoldal / Természetgyógyászat / Egészséges életmód / Mozgás fontossága / Futás kezdőknek

Futás kezdőknek

Milyen célból kezd hozzá a futásnak?

  • Bármilyen életkorban hozzákezdhet, csak arra figyeljen, hogy az egészségi állapotának és edzettségi szintjének megfelelően válassza meg az első hetek programját.

Szerezzen egy jó futócipőt, és emellett még néhány dolgot tartson szem előtt.

Fokozatosság a terhelésben, és rendszeresség a gyakorlásban

  • futásA futás elkezdésekor erre figyeljen oda.
  • Ha ezt a két alapelvet betartja, akkor olyan nagy baj már nem lehet, és eredményeket is fog elérni.

Mindig a bemelegítéssel kezdjen.

  • Ezt sose hagyja ki később sem!
  • A futás előtt gimnasztikázzon. Kezdjen néhány törzsdöntéssel előre-hátra, jobbra-balra. Csináljon néhány törzskörzést. Melegítse be a lábait, térdeit, bokáját is néhány guggolással, térd és bokakörzéssel.

Különösen az elején lassan, kíméletesen kezdjen el kocogni. Amikor már bemelegedtek az izmai, akkor növelheti a sebességet, vagy pedig továbbra is folytathatja ebben a kíméletes, kocogó tempóban. Ha azt érzi, hogy a „szíve már a torkában dobog”, akkor lassítson le, és gyalogoljon, sétáljon tovább. Tehet néhány karkörzést közben. Sétáljon, gyalogoljon addig, amíg újra szabályossá válik a légzése. Ekkor kezdjen el újra futni, és majd újra sétálni.

Fusson, sétáljon, gyalogoljon fél órát úgy, hogy ez ne legyen megterhelő.  2-3 hét rendszeres mozgás után már érezni fogja, hogy egyre hosszabb időket tud majd sétálás nélkül futni.

Az első hetek után fokozatosan kezdhet majd tudatosan figyelni a légzésére is. A legfontosabb, hogy az orrán keresztül vegye a levegőt, és szájon át fújja ki, és mindezt ritmusosan tegye.

A futás előtti bemelegítés ne maradjon el?

A végén a levezetésre is legyen gondja.

Hosszabb futás után ne maradjon el a nyújtás sem!

Rendszeresen szeretne futni?

  • Megbeszélné ezt Kocsis Orsolya gyógytornász, humánkineziológussal?
  • Előzetes bejelentkezés alapján várjuk.
  • Munkaidőben hívja a 06-1-269-2946-os számunkat.
  • Vagy töltse ki az űrlapot. Az űrlapon adja meg elérhetőségét, és kollégánk visszahívja Önt.
  • A rendszeres futással mit szeretne elérni? Orsival megbeszélik a céljait, és végigveszik az elérésükhöz rendelkezésre álló lehetőségeket.
  • Eljön Orsihoz az egészségéért?

Gyógyulásához kérjen információt most!

Az Ön neve*:
E-mail címe*:
Telefonszáma*:
Üzenete*:
Ellenőrző kérdés *: (Mi Magyarország fővárosa?)
 

A *-gal jelölt mezőket mindenképp töltse ki!
Adatait bizalmasan kezeljük. Harmadik félnek nem adjuk ki. 1 munkanapon belül visszahívjuk.