Harmónia Centrum
Eljön hozzánk az egészségéért?
Mi fáj? Mi a panasza?
Hatékony gyógymód kereső...
Főoldal / Magas vérnyomás kezelése / Életmódváltás magas vérnyomás ellen

Életmódváltás lépésről lépésre magas vérnyomás ellen

Magas vérnyomás ellen az életmódváltás az egyik legolcsóbb, és mindenképp a legeredményesebb mellékhatásoktól mentes módszer. Életmódja megváltoztatatása a vérnyomáscsökkentő gyógyszerek káros mellékhatása nélkül segíthet vérnyomása lecsökkentésében.

Ha magas a vérnyomása, akkor mindenképp érdemes megváltoztatni az életmódját, mert akár már ezzel is képes lehet az egészséges 140/90 Hgmm érték alá visszavinni a vérnyomását. Ha nem is sikerül teljes mértékben az életmódja átalakításával csökkenteni a vérnyomását, akkor is jó esélye van arra, hogy csökkenni fog a vérnyomása, és emellett még más kedvező hatásai is lehetnek  a változtatásnak.

Magas vérnyomás ellen étrendje átalakításával

Életmódja átalakításakor mindenképp szükséges lesz az étrendjét átalakítani. Az életmódváltás drasztikusságát természetesen az is befolyásolja, hogy milyen súlyosak a panaszai. Ettől függetlenül azonban biztos lehet abban, hogy a túl zsíros ételek fogyasztása helyett érdemes áttérnie egy egészségesebb étrendre.

Ennek során érdemes az állati zsíradékok arányát csökkenteni a növényi zsíradékok javára, és mindenképp szükséges lesz több zöldséget és gyümölcsöt is fogyasztani. Ezeknek a zöldségeknek és gyümölcsöknek fontos előnye lesz az is, hogy a vérnyomás normális értékének biztosításához szükséges ásványi anyagokat, a káliumot, kalciumot és magnéziumot természetes formájukban tartalmazzák, és ezek az ásványi anyagok nemcsak a vérnyomás csökkentésében, hanem az egyéb szív és érrendszeri betegségek megelőzésében is segítenek.

Szakemberek szerint egy átlagos testsúlyú embernek káliumból napi kb 3.500 mg-ot célszerű fogyasztania. Különösen sok káliumot tartalmaz például a dió, a mák, a napraforgó, a földimogyoró és a mandula. Magas a káliumtartalma a banánnak, a brokkolinak és a petrezselyemzöldnek is. Ezekből érdemes rendszeresen fogyasztania. Természetesen szinte minden élelmiszer tartalmaz valamilyen mennyiségben káliumot is, ezért a legfontosabb az, hogy változatosan étkezzen.

Különösen magas például a búzakorpának a káliumtartalma, ezért mindenképp érdemes a fehér kenyér helyett teljes kiőrlésű pékárukat fogyasztania. Ezekben ugyanis a búza korpája is megtalálható. A teljes kiőrlésű kenyérfélék fogyasztása az emésztését is segíti, ugyanis az emészthetetlen növényi rostok a víz megkötésével hígítják a székletet, és ezzel nemcsak megkönnyítik a széklet ürítését, hanem még a tömegét is növelik, ami segíti a székelési inger megjelenését. Ez pedig számos bélrendszeri és emésztési probléma megelőzésében is nagy segítséget jelent.

A kálium mellett a kálcium is rendkívül hasznos ásványi anyag vérnyomása normális értékek között tartásában. Kalciumból napi 1.200-1.500 mg-ot érdemes elfogyasztani. Ehelyett a valóságban ennek a napi szükségletnek nagyjából a felét fogyasztjuk el. Különösen sok kalcium van a mákban, a mogyoróban, de például a bab és a petrezselyemzöldnek is magas a kalcium tartalma. Különösen magas a kalcium tartalma az egyes sajtféleségeknek.

A magnézium is értékes ásványi anyag vérnyomása normális értékek között tartásában. Ebből napi 400 mg elfogyasztására van szüksége. A korábban már ismertetett élelmiszerek közül a búzakorpa (vagyis a teljes kiőrlésű és korpás kenyerek), a dió, a napraforgó, a mandula, és a mogyoró tartalmaz jelentős mennyiségű magnéziumot. Szinte minden zöldségben és gyümölcsben található kisebb-nagyobb mennyiségű magnézium is, ezért tényleg érdemes arra törekednie, hogy változatos étrendjébe illesssze be a magas zöldség és gyümölcsfogyasztást, mert ezzel ezeknek az értékes ásványi anyagoknak a mindennapos természetes utánpótlását is biztosítani tudja.

Kifejezetten hasznos magas vérnyomás esetén a fokhagyma fogyasztása is. Nemcsak a népi hiedelem, hanem tudományos kutatások eredményei is alátámasztják azt, hogy a fogyhagyma fogyasztása segíthet a szív és érrendszeri betegségek megelőzésében. A frissen elfogyasztott fokhagyma csökkenti a vérnyomást, és az erekben található vérlemezkék lerakódását is gátolja.

Ezzel pedig segíti azt, hogy az erek belső falára történő lerakódások ne csökkentsék az erek átmérőjét, és ne szűkítsék le a vér áramlásának útját. A kutatók napi 1-3 gerezd fokhagyma nyersen történő elfogyasztását javasolják. Ez bizonyítottan segíteni fog vérnyomása normalizálásában.

Magas vérnyomás ellen rendszeres mozgással

Ha magas a vérnyomása, akkor mindenképp érdemes rendszeresen mozognia. A rendszeres mozgással ugyanis nemcsak a testsúlyát tartja ellenőrzés alatt, hanem a hangulata is jobb lesz, és közérzete is.

Ha rendszeresen mozog, akkor nemcsak az izmai lesznek edzettebbek, hanem  a szíve is, és ekkor a vérkeringés működtetése is könnyebben, relatíve kisebb erőfeszítéssel fog menni a szívének.

A rendszeres mozgásnál a legfontosabb a rendszeressség. Ez pedig azt jelenti, hogy ne egy hirtelen nekibuzdulás legyen a mozgás, hanem mindennapi elfoglaltságának a szerves része. Ez pedig csak akkor fog menni igazán hosszú távon, ha valamilyen olyan mozgást talál, amiben örömét is leli.

Ezért necsak azzal foglalkozzon, hogy a mozgás vérnyomást csökkentő hatása érdekében megfelelő intenzitású legyen az edzés, és legalább 30-40 percig tartson, és legalább hetente háromszor mozogjon rendszeresen, hanem arra törekedjen, hogy élvezze azt, amit csinál. Hosszú távon ugyanis csak ekkor fogja csinálni. Ha nem örömmel mozog, ha nem örömmel csinálja azt, amit csinál, akkor előbb-utóbb abba fogja hagyni.

A rendszeres séta, gyaloglás, vagy túrázás közül válassza azt, amelyiket a legjobban szeret. Ezek helyett természetesen futhat, kerékpározhat, úszhat vagy akár korcsolyázhat is. A lényeg, hogy csináljon valamit, és azt örömmel tegye.

Hagyja abba a dohányzást!

Nem lesz könnyű letenni a cigit. A legnagyobb eséllyel akkor lesz eredményes a leszokása, ha szilárdan eldönti, hogy mikor szeretne leszokni, és mikor fogja végleg letenni a cigit. Nagymértékben megerősíti az elhatározását azzal is, ha sok ismerősének elmondja a célját, mert ezzel is arra fogja sarkallni magát, hogy tényleg is be is tartsa az elhatározását.

A leszokás időszakában a nikotintól való megszabadulását mindenképp segíteni fogja az, ha a nikotinmegvonás pótlására nikotinos rágót vagy pedig nikotintapaszt használ. Ez csökkenteni fogja majd a nikotin utáni sóvárgását.

Ha keres maga mellé egy társat, akivel együtt fognak leszokni, akkor is sokkal könnyebb lehet a leszokása. Ha nincs ilyen dohányos ismerőse, aki Önnek együtt szeretne leszokni, akkor válassszon egy tanácsadót, támogatót maga mellé. Kutatások szerint hatszor nagyobb eséllyel vág így neki a leszokásnak.

A legnagyobb kísértés a rágyújtás más dohányosok társaságában érheti. Ezért a leszokás időszakában lehetőleg kerülje a velük való találkozást, vagy legalább arra kérje meg őket, hogy ne gyújtsanak rá az Ön jelenlétében.

Amikor még sóvárog a nikotin után, és nehéz megállni, hogy ne gyújtson rá, akkor jön jól, minden olyan megoldás, amivel a leszokás időszakában csökkenteni tudja a stresszt. Ezt a legjobban persze akkor tudja elérni, ha például a szabadsága idejére időzíti a leszokását.

Vagy pedig a stresszes helyzetek számának csökkentése helyett megtanul valamilyen stresszkezelő technikát, és nem elkerüli a stresszes helyzeteket, hanem könnyebben megoldja azt, mint korábban. Akárhogy is van, minél rövidebb ideig érje a kísértés arra, hogy egy cigire gyújtással nyugtassa meg magát. A meditáció is kifejezetten jó módszer lehet feszültsége levezetésére.

Nem lesz könnyű életmódja átalakítása magas vérnyomása ellen

Ne legyenek illúziói abban, hogy könnyen fog menni életmódja átalakítása. Nem fog könnyen menni. Az évtizedek alatt kialakított és megszokott, berögzült szokásait nem lesz könnyű megváltoztatni. Türelemre és kitartásra lesz szüksége hozzá.

Nem lesz egyszerű már megszokott magas koleszterintartalmú, kedvenc zsíros ételeinek az elhagyása és helyettesítése más élelmiszerekkel sem. Kitartásra, és az új ízek felfedezésére, elfogadására lesz szüksége a sikerhez.

De talán még ennél is nehezebb lesz legyőzni kialakult kényelmét, lustaságát, és rendszeresen, legalább heti 3-5 alkalommal mozogni. Ehhez persze nemcsak a kényelemszeretetét kell legyőzni, hanem időt is kell kiszorítania a rendszeres mozgásra. Persze ezzel valószínűleg csak az elején lesz gondja, mert a rendszeres mozgással nemcsak magas vérnyomása leküzdésében segíti magát, hanem energikusabb, dinamikusabb is lesz, és ez azzal is fog járni, hogy hamarabb fog tudni végezni a különféle feladataival.

Várhatóan könnyebben és jobban fog tudni aludni is. Arra is számíthat, hogy a rendszeres mozgás segíteni fog elűzni a stresszt, és azt fogja majd észrevenni, hogy a rendszeres mozgás hatására valahogy könnyebben fogja tudni megoldani a problémás helyzeteket is. Azért, mert nyugodtabb lesz, és nem idegeskedi túl a kényes helyzeteket, és konfliktushelyzetekben is hatékonyabb lesz majd.

Azzal kapcsolatban se legyenek illúziói, hogy a dohányzásról való leszokás olyan könnyen fog menni. Ehhez is szilárd elhatározásra, és elszántságra lesz szüksége.

Kitűzött célja elérésében való hite azonban alapvető fontosságú lesz a sikere felé vezető úton. Ha bízik magában, ha elhiszi azt, hogy képes lesz megváltoztatni az életmódját vérnyomása normális értékének visszaállítására, akkor sokkal nagyobb esélye lesz ténylegesen el is érni azt, hogy sikerrel megváltoztassa az életmódját.

Megváltozott életmódjával kapcsolatos új viselkedését nem lesz könnyű szokássá formálni. Lehet, hogy többször is vissza fog esni a változtatás folyamatában. Ez nem meglepő. A legtöbben bizony többször is visszaesnek, amíg sikerül megszilárdítani magukban megváltoztatott életmódjuk elemeit.

  • Például, ha abbahagyja a mozgást, akkor gondolja végig, hogy miért történt ez? Mi volt az oka? Mérje fel, hogy hogyan győzheti le az akadályokat, és hogyan kezdhet hozzá újra a rendszeres mozgáshoz.
  • Ha nem sikerül abbahagyni a dohányzást, akkor pedig azt gondolja végig, hogy mi vezetett oda, hogy újra rágyújtson? Hogyan kerülheti el a jövőben azt a helyzetet, amelyben gyengének mutatkozott?

A siker a legtöbbször nem jön könnyen. Meg kell dolgoznia életmódja megváltoztatásáért is magas vérnyomása ellen.

Életmódváltással szeretné elérni az ideális vérnyomás értékét?

És tartósan meg is tartaná normális vérnyomását Benke Rita természetgyógyász, reflexológus támogatásával?

  • Életmódjának felmérésével kapcsolatos konzultációjára előzetes bejelentkezés alapján, 30 év tapasztalatával várja reflexológus természetgyógyászunk..
  • Munkaidőben hívja a +36-1-269-2946-os telefonszámunkat.
  • Vagy töltse ki az űrlapot. Az űrlapon adja meg elérhetőségét, és munkatársunk rövidesen visszahívja Önt.
  • Az életmódját felmérő konzultáción életének egészségével kapcsolatos mérföldkövei alapján részletes állapotfelmérésre kerül sor életmódváltása érdekében. Ez alapján
    • kialakítjuk az új életmódját a rendszeres mozgásra, egészségesebb táplálkozásra, az esetlegesen szükséges fogyásra, valamint stresszlevezetési technikák megismerésére vonatkozóan, valamint
    • el is kezdjük a mellékhatások nélküli fülakupunktúrára és talpreflexológiára alapozott kezeléssorozatát életmódváltásra alapozott magas vérnyomása mérsékléséért.

Gyógyulásához kérjen információt most, mert egészsége a legdrágább kincse, és így tudunk segíteni

Az Ön neve*:
E-mail címe*:
Telefonszáma*:
Üzenete*:
Ellenőrző kérdés *: (Mi Magyarország fővárosa?)
 

A *-gal jelölt mezőket mindenképp töltse ki!
Adatait bizalmasan kezeljük. Harmadik félnek nem adjuk ki. 1 munkanapon belül visszahívjuk.