Harmónia Centrum
Félelme feloldásáért
(+36-1)269-2946
Mi fáj? Mi a panasza?
Hatékony gyógymód kereső...
Főoldal / Depresszió kezelése / Szorongás oldása

Szorongás ellen keres megoldást?

szorongás ellenA világ minden pénzéért sem lehetne rávenni egy nyilvános szereplésre?
Irtózik a nagy tömegtől? Nem szeret zsúfolt helyre menni?
Vagy tériszonya van, és nem mer lenézni a magasból?
Inkább gyalog megy fel a tizedik emeletre is, ahelyett hogy beszállna a liftbe?
Talán valami mástól fél?

Nincs egyedül a problémájával. Bizonyos helyzetekben jelentkező szorongás sokak életét keseríti meg.

  • Főleg akkor, ha rosszullét vagy görcsbe ránduló gyomor jelzi, hogy bizony gond van.

Mi lehet a szorongás kialakulásának oka

  1. Örökletes hajlam.
  2. Szervi betegségek.
  3. Túlzott terhek a munka és a tanulás során.
  4. Személyes kapcsolataink nehézségei.
  5. Egyedüllét.
  6. Önértékelési probléma.
  7. Nehéz anyagi körülmények.
  8. Tartós stressz
  9. Az életkorból adódó válságos helyzetek. Például a felnőtté válás, változó kor, öregedés.

A szorongás tünetei közül melyik gyötri?

Nagymértékű, folyamatos aggódás

szorongás tüneteiSzorongásos zavart okoz a mindennapi dolgok túlzó, nagymértékű felnagyítása. Ez mindenkivel előfordulhat, de ha túlságosan gyakran jelentkezik, vagy túl hosszan tart, és már zavarja a mindennapi tevékenységet, és túlzott kimerültséget okoz, akkor komolyan kell venni a jeleket.

Állandósult izomfeszültség

Gyakran kíséri a szorongásos zavart például a kéz ökölbe szorítása, vagy valami más feszülés.

Rendszeres testmozgással levezetheti a feszültséget.

Gyakori alvászavar

Az alvással kapcsolatos gondok, az éjszakai felébredések, a nehéz elalvás lelki és testi betegségek jellemző tünete lehet.

  • Ilyenkor az alvászavar is megszűnik a betegség elmúltával.
  • Ha azonban a kialvatlanság krónikussá válik, akkor ez már betegségre utalhat.

Irracionális félelmek

Ilyenkor a szorongás egy konkrét helyzethez kapcsolódik. Jellemző formája például a repüléstől való félelem, vagy a szűk helyen ránk törő bezártságtól való félelem (klausztrofóbia).

Másik gyakori formája a tömegtől való félelem, vagy pl. bizonyos állatoktól (pl. békák) való félelem. Ezek a félelmek „csak” az adott helyzetben hatnak bénítóan, és okoznak problémát.

Krónikus gyomorpanaszok

Gyakran produkál konkrét testi tüneteket a szorongás. Ilyen tünetek lehetnek az

  • emésztési zavarok,
  • a gyomorgörcsök jelentkezése,
  • a gyomorfájás,
  • a hasmenés és/vagy a székrekedés.

Vizsgadrukk, versenyláz, lámpaláz

Sokan nem vagyunk hozzászokva a nagy tömeg előtti nyilvános szerepléshez, és ilyenkor bizony összeszorul a gyomrunk.

  • Szerencsére ezek a tünetek gyakorlással leküzdhetők, és ekkor nincs nagy probléma. Az egészséges versenyláz és a vizsgadrukk csak még jobb teljesítményre ösztönöz bennünket, ha kezelni tudjuk a helyzetet, és nem bénítólag hat ránk.
  • Ha viszont nem szűnnek a tünetek a gyakorlással sem, akkor felmerül a szorongásos betegség lehetősége.

Félénkség, félszegség

Sokan a mindennapi élethelyzetekben is félszegek. Ha valakivel beszélgetni kell, ha meg kell szólítani egy idegent, ha ügyeket kell intézni valamelyik hivatalban.

A félénk emberek társaságban nehezen kezdeményeznek, mert azt hiszik, hogy mindenki az ő ügyetlen viselkedésüket nézné.

  • Ha mégis párbeszédet kezdeményeznek, akkor gyakran izzadnak, elpirulnak, akár még a szavakat sem találják vagy dadognak.
  • Ezek a tünetek is utalhatnak szorongásos hajlamra.

Pánikrohamok

A félénkségnél is zavaróbbak a pánikrohamok, mert ilyenkor a testi tünetek olyan erősek lehetnek, hogy

  • a szorongó verítékezik, szédül.
  • Zsibbad a karja, remegnek a lábai,
  • mellkasi fájdalmai lehetnek, és hevesen dobog a szíve.
  • Még az is előfordulhat, hogy levegőt sem kap.

Maximalizmus

A folytonos megfelelési kényszer, a tökéletességre törekvés egy bizonyos pontig javítja a teljesítményét, de kényszeres is lehet, amit a „mindig meg kell felelnem” szorongásos állapot is kísérhet.

A kényszeres, folytonos önellenőrzés nemcsak a hatékonyságát ronthatja, hanem a szorongásait is fokozza.

Milyen tüneteket tapasztal?

Mitől szorong? Milyen problémával küszködik?

Túl nagy a tér? Vagy éppen hogy kicsi?

  • Tériszonya van?
  • Vagy klausztrofóbiája?

Fél a magasságtól? Vagy a mélységtől?
Nem szeret szűk, zárt helyen lenni?
Nem száll metróra, mert képtelen lemenni az aluljáróba?
Minden baja van, ha át kell mennie egy hídon?
Soha életében nem szállna fel egy repülőre?
Irtózik a tömegtől? Valósággal kerüli az embereket?

A legszívesebben elzárkózna a világ elől?

szorongásKi tudna szaladni a világból már akkor is, ha 2 ember előtt kell beszélnie?

Vizsgák előtt lámpaláz gyötri? Kész kínszenvedés egy könnyű vizsga is? Hasmenéstől a gyomorgörcsig minden kerülgeti?

Vagy már az is gondot okoz, ha mások előtt egyáltalán meg kell szólalnia?

Talán a hivatalos ügyeit is képtelen már elintézni, és emberek közé se szívesen megy?

Mi a szorongás? Valóban annyira fontos az, ami miatt aggódik?

A szorongás, a félelem nem egy alattomosan támadó külső ellenség, ami ellen fel lehet lépni. Még csak nem is az agyunk hibás működéséről van szó, mert a szorongás valójában mi magunk vagyunk, hisz félelmeinket mi magunk állítjuk elő. Persze nem tudatosan, de attól még ugyanúgy rosszul érezzük magunkat a bőrünkben, és frusztráltak leszünk.

Gondoljon csak bele.

Ha kicsit hátralépne, és kívülről nézné azt, ami éppen a félelmeit okozza, akkor talán arra jutna, hogy az a valami, ami szorongását okozza, talán nem is olyan fontos, hogy amiatt aggódnia kellene.

  • Furcsán néznek Önre az emberek, mert másképp öltözött fel, mint ők?
    • Ha Ön ebben a ruhában érzi jól magát, akkor kell idegesítenie magát idegenek furcsálló tekintete miatt?
  • Damoklész kardja lóg a feje felett a munkahelyén?
    • Lehet, hogy így van, de gondoljon arra, hogy csak egy állásról van szó. Biztos, hogy nem találna magának helyette egy másikat?
  • Nem szereti eléggé az a srác, akivel jár?
    • Lehet, hogy így van, és nem kell neki, de akkor kellhet majd másnak.
    • Arra gondolt már, hogy talán meg sem érdemli Önt az a srác?
  • Nem sikerült elérni a kitűzött célját?
    • Biztos, hogy annyira nagyon fontos lenne elérni azt a kitűzött valamit?

Vajon tényleg olyan nagy az a probléma, ami miatt aggódik? Valóban fontos is?

  • Belegondolt már abba, hogy könnyen lehet, hogy be sem következik az, amitől fél?
  • Ha viszont mégis bekövetkezik, akkor számít az a valami annyira, hogy aggódnia kellene miatta?
  • Ha tényleg bekövetkezik, akkor biztos, hogy képtelen lesz majd megoldani a helyzetet?

Még nem is valós a veszély, és már szorong tőle. Még ki sem ömlött a tej, és lehet, hogy ki sem fog, de Ön már amiatt aggódik, hogy mi lesz a kiömlött tej miatt.

  • Mi lenne, ha szorongása tárgyát végiggondolná ebből a megközelítésből is?

A szorongás ellen mit tehet?

Szorongása csak akkor oldható meg, ha szembekerül a félelmével, és legyőzi azt. Rájön, hogy nem is történik meg, amitől előtte oly nagyon rettegett.

Ezt bizony sokkal könnyebb leírni, mint újra és újra szembekerülve a félelmünkkel legyőzni azt. Ezért jöhet jól a támogató segítség félelmei leküzdése során.

  • Szeretne beszélni félelmeiről egy segítő támogatásával?

A szorongás kezelése

A szorongás kezelésekor a gyógyszerek mellett az életvezetésen is sok múlik. Állapota javulásához a mozgástól az egészséges táplálkozásig sokféle eszköz van a kezében.

  • Szeretné használni ezeket egy tapasztalt idegenvezető segítségével szorongása leküzdésére?

Táplálkozással jobb hangulatáért

A gyomra tartalmától is nagyban függ a hangulata, ezért bizony nem mindegy, hogy mi kerül nap mint nap az asztalára.

Mozogjon!

Szorongása leküzdésére is hasznos a mozgás. Ha mozog, akkor sokkal könnyebben fogja tudni legyűrni a stresszt.

A hangulata és a kedélyállapota már napi fél óra mozgástól is javul. Az anyagcseréje is felgyorsul, és a mozgástól boldogsághormonok termelődnek az agyában.

Pihentető alvás, és gondűző meditáció

szorongás oldásaSegítenek borongós gondolatai elűzésében a különböző meditációs és relaxációs technikák (pl. a jóga).

Mindennapi feladataival is könnyebben birkózik meg, ha kipihenten lát hozzá. Hány óra alvással piheni ki magát?

  • 8 óra alvás már elegendő. Vagy Önnek kevesebb is elég?
  • Alvása akkor lesz a legpihentetőbb, ha jóval éjfél előtt sikerül ágyba bújnia.
  • Gondoskodjon hálószobája zavartalan csendjéről, és ágya kényelméről! Stresszoldó, pihentető alvás lesz a jutalma.

Gondjait ossza meg másokkal!

Problémáinak súlyát nem kell egyedül cipelnie, és nem kell minden este magával vinnie az ágyába.

Beszéljen róluk a családtagjaival és legjobb barátaival.

Ha úgy érzi, hogy nincs kivel kibeszélnie magából félelmeit és szorongásait, akkor kérjen segítséget a szakembertől. Ez nem olyan nagy divat nálunk, de nem is kell mindenkinek az orrára kötnie, hogy Ön szakemberhez fordult. Elég lesz az, ha azt tapasztalják majd, hogy Ön egyre jobban legyűri szorongásait, és egyre jobban érzi magát a bőrében.

Beszélni szeretne félelmeiről Benke Rita reflexológus, fülakupunktúrás addiktológussal

  • Előzetes bejelentkezés alapján 30 év tapasztalatával szeretettel várja Rita.
  • Munkaidőben hívja a +36-1-269-2946-os telefonszámunkat. Munkatársunk szívesen ad felvilágosítást Önnek.
  • Vagy töltse ki az űrlapot. Az űrlapon adja meg elérhetőségét, és kollégánk visszahívja Önt.
  • Az első konzultáción beszélgetünk. Kialakítjuk a következő néhány hét tematikáját, melyeknek során megbeszéljük az eltelt hét eseményeit, valamint fülakupunktúrás, talpreflexológiás kezelés és meditáció is történik.

Gyógyulásához kérjen információt most, mert egészsége a legdrágább kincse, és így tudunk segíteni

Az Ön neve*:
E-mail címe*:
Telefonszáma*:
Üzenete*:
Ellenőrző kérdés *: (Mi Magyarország fővárosa?)
 

A *-gal jelölt mezőket mindenképp töltse ki!
Adatait bizalmasan kezeljük. Harmadik félnek nem adjuk ki. 1 munkanapon belül visszahívjuk.