Harmónia Centrum
Gerincfájdalom nélkül élne?
Mi fáj? Mi a panasza?
Hatékony gyógymód kereső...
Főoldal / Reumatológia / Gerincfájdalom kezelése

Gerincfájdalomtól szenved?

Ha igen, akkor könnyen lehet, hogy a gerince pedig az Ön súlyának a cipelése alatt roskadozik.

Gerincfájdalom ülőmunkája következménye is lehet

  • gerincfájdalom okaiA túl sok ülés és a mozgásszegény életmód túl nagy megterhelést jelent a gerincének.
  • Irodai munkája közben az íróasztala mellett felvett görnyedt testtartás azt eredményezi, hogy a gerincoszlop természetes S-alakú görbülete a medencéje feletti és a nyaki részen kiegyenesedik, a vállai előreesnek, a feje pedig előredől. Ülés közben felvett hanyag testtartását izmai is követik, ezért a hátizmai megnyúlnak, a mellizmok pedig rövidülnek. A megnyúlt hátizmok még kevésbé lesznek képesek feszesen tartani a hátát és a gerincoszlopát. Ez oda vezet, hogy az ülés ötször akkora terhet rak az utolsó ágyéki porckorongra, mint az állás vagy a járás. Ezért nem véletlen az, hogy a gerincfájdalom leginkább az ülőmunka közben alakul ki.

A fizikai munkát végzők sem érezhetik azonban biztonságban magukat, mert náluk pedig az ismétlődő, a gerincet mindig ugyanúgy terhelő mozdulatok okozhatnak gerincfájdalmat.

Idült, krónikus gerincfájásról van szó, ha már 3 hónapon túli a fájdalma. Az akut, frissen kialakult fájdalom és a régóta fennálló kezeletlen fájdalom eltérő terápiát igényel.

  • Lentebb, a Gerincfájdalom csillapítása részben erre konkrét javaslatot is talál.

Bármivel foglalkozik is az évek múlásával szervezete egyre jobban elhasználódik. Ezt előbb-utóbb kisebb-nagyobb mértékben mindenki, így Ön is megérzi. Pl. a csigolyák, a gerinc meszesedése az életkorunk növekedésével egyre nagyobb mértékben fenyeget bennünket.

Gerincfájdalma okának ismerete azért fontos, mert enélkül nem tudja eredményesen kezelni és megszüntetni panaszát.

A gerincfájdalom okai lehetnek

  1. testtartás vizsgálatA gerinc környezetében található izmok, a csigolyák közötti kisízületek túlterhelése.
  2. Kopásos vagy csontritkulásos elváltozások, vagy
  3. különböző szervi betegségek kísérő tüneteként is jelentkeznek a gerincpanaszok.
  4. A csigolyák elváltozásai, elmeszesedése, a csigolyáknál található szalagok kóros mértékű megnyúlása, kisízületi kopás, ízületi gyulladás vagy a porckorongok sérülése is okozhatja.
  5. Az elhízás okozta túlsúly.
  6. Helytelen testtartás.
  7. Lelki okai is lehetnek gerincfájdalmának. A kimerültség, a stressz az izmok feszülését eredményezi. A megfeszült izmoknak pedig csökken a vér és tápanyagellátása, ami előbb-utóbb fájdalmat okoz. Teste a fájdalommal jelzi, hogy valami nincs rendben gerinc környéki izmai működésével.
  8. Nem kedvez gerince egészségének az sem, ha depresszióra hajlamos.

Mi lehet az oka gerince fájdalmának?

  • A kezelés eredményességéhez panasza megszüntetése érdekében ezt mindenképp szükséges kideríteni.

Hol fáj, és hogyan fáj?

A nyaka környékén érzi a nyilalló fájdalmat, vagy lentebb a hátán?

  • gerincfájdalomNemcsak a nyakánál érzi a nyaki gerinc fájdalmait. Fájdalma a vállába és a karjaiba is kisugározhat. A hát felső részén lévő nagy izmok is felettébb hajlamosak fájni.
    • A túlsúly és a helytelen testtartás is rontja a gerinc egyensúlyát. Ilyenkor a nyak előrehajlik a túlsúly kompenzálására.
    • A stressz is összehúzhatja és megfeszítheti a válltájék izmait.
  • Háti gerinc panaszánál is kisugározhat a fájdalom a lapockák környékére, a bordákba, egészen a szegycsontig. Fejfájást is okozhat, és bármelyik belső szervünk zavarát előidézheti.
    • Az alsó háttájéki fájdalom pl. a hátizom túlzott megerőltetése, vagy nehéz tárgyak felemelése miatt alakulhat ki, és persze
    • sérülés vagy betegségek is okozhatják.

Gerince védelmében mit tehet?

Ha teheti, mozogjon rendszeresen, és ügyeljen a testsúlyára

  1. Legjobb módja a gerincfájdalom kezelésének és megelőzésének is a rendszeres mozgás. Legalább sétáljon és napi több alkalommal szánjon időt nyújtózásra, nagy ívű karmozdulatok végzésére.
  2. Ügyeljen a testsúlyára is. Ne vegyen túl sok felesleges terhet a hátára.
  3. Tanuljon meg relaxálni, lazítani akár egy jógaórán, akár vezetett meditációval természetgyógyászunkkal.

vezetett meditáció

Étkezésével is óvhatja gerincét

  • magnéziumban gazdag ételekkalciumban gazdag ételekA képeken is látható magnéziumban és kalciumban gazdag ételek fogyasztásával erősítheti a csontjait, és megelőzheti a mozgásszervi betegségek kialakulását. Előzze meg a bajt
    • tej és tejtermékek;
    • olajos magvak, diófélék: dió, mandula, földimogyoró, mák;
    • káposzta, kelkáposzta, karalábé, sóska, spenót, brokkoli, petrezselyem;
    • banán rendszeres fogyasztásával.
    • Ezek közül melyiket szereti igazán? Gerince védelmében melyeket fogja rendszeresebben fogyasztani ezután?

Gerince védelmében figyeljen oda az apró részletekre is

  • Magas sarkú cipő hordása megterheli a gerincet. Csak alkalmakra vegye fel, ne viselje egész nap.
  • Ha teheti, akkor járjon mezitláb, lehetőleg egyenetlen talajon, fűben, kavicsokon. A talaj felől ható erőkkel először a talpa találkozik. Megfelelő állapotú lábszerkezettel sok terhet vehetünk le a gerincünkről is.
  • Kerüljön instabil helyzetekbe, mert ekkor automatikusan aktiválódnak a törzsizmok az egyensúly megtartása érdekében. Erre remek lehetőséget ad a közlekedési eszközök gyorsítása és lassítása.
  • Legyen örökmozgó!
    • Az állás megterheli lábunk és a medence izomzatát. Ne álljon sokáig egy helyben.
    • Ha ülőmunkát végez, akkor időnként álljon fel, mozgassa meg az izmait, nyújtózzon, sétáljon.
  • Járassa be, és fokozatosan terhelje az izmait és ízületeit felkelés után.
  • Ha cipekedik, akkor mindkét kezébe nagyjából egyforma teher jusson.

Gerincfájdalom csillapítása

Ha ezeknek az óvintézkedéseknek a betartásával sem sikerült elkerülnie a hátfájdalmakat, és rendre visszatérő vagy egyre erősödő gerincpanaszai vannak, akkor forduljon szakemberhez, mert ezzel súlyosabb fájdalmat előz meg.

  • Segít a reumatológus szakorvos és a gyakorlott gyógytornász panaszai enyhítésében.

Akut fájdalom oldása

Mit tesz, amikor először észleli a fájdalmat?

Kezdetben valószínűleg semmit, hiszen sok a tennivalója, majd elmúlik magától. Zavarban érzi magát a kollégák előtt és ezért nem meri átmozgatni fájó izmait, ízületeit nagyobb mozdulatokkal. Esetleg bevesz egy fájdalomcsillapítót, feláll 1-2 percre.

  • Csak azt tudom tanácsolni, hogy ne legyen zavarban a kollégái előtt, mert ha elhanyagolja panaszát, és amiatt kiesik a munkából, akkor még nagyobb lesz a baj.
  • Másrészt pedig ne nyomja el jelentkező tüneteit, mert ezzel csak a fájdalomérzetét szünteti meg, fájdalma okát nem. Ezzel pedig a lehető legrosszabbat teszi fájó gerincével.

irodaszékNagyszerű lenne, ha mégis tudna óránként egy öt percet arra szánni az ülőmunkája során, hogy sétával, vállkörzéssel és törzsdöntésekkel frissítse fel gerincét.

  • A legjobb az lenne, ha munkatársai is ezt tennék saját gerincük védelmében.
  • Érdemes az ülőalkalmatosságot is kényelmessé tenni deréktámasztó hengerrel vagy dinamikus ülőpárnával, hogy minél inkább ébren tartsa törzsizomzatát a munka alatt is.

A hosszú nap után aztán amikor otthon pihenni próbál, akkor meleg fürdővel vagy borogatással oldja derekának, nyakizmainak feszességét. Netán bekeni a fájó területet valamilyen fájdalmat enyhítő krémmel, géllel?

Ezek az apró trükkök hatásosak lehetnek rövidtávon a fájdalom csökkentésében. Azonban ha napról napra felüti a fejét a fájdalom, egyre kevésbé lesznek hatásosak.

Krónikus fájdalom oldása komplex kezeléssel

Ha már hetek óta kínozza rendszeres fájdalom, bizonyára elgondolkodik azon, hogy külső segítséget kér. Valószínűleg így jutott el a honlapunkra is.

Derékfájdalom és hátfájdalom oldására, nyak és váll fájdalmak enyhítésére komplex terápiával szeretnénk segíteni Önnek.

  • Először az izmok feszültségét érdemes masszázzsal oldani, melynek eredményét elnyújthatjuk a masszázst követően felhelyezett kineziológiai tapasszal, mely egy hétig marad fenn a bőrön, és folyamatosan fejti ki jótékony hatását.
  • Másodsorban egyéni vagy csoportos gyógytorna keretén belül megtanítunk Önnek számos jóleső és hasznos mozdulatot. Azokat a mozdulatokat, melyekkel tovább dolgozhat gerince merevségének oldásán, valamint elgyengült izmait újra jó formába hozhatja. A torna intenzitása elsőre nehéznek tűnhet, ha elszokott a mozgástól, de gyorsan belejön majd. Amennyiben irodai munkát végez, a bemelegítő körzőmozgások, nyújtózások ugyan annyira fontosak mozgásszervrendszere számára, mint az erősítő gyakorlatok.

egyéni gyógytorna

Feltétlenül tartsa szem előtt, hogy ha a fájdalom kialakulásában türelemmel volt, és hagyta, hogy heteken át fokozódjon, akkor a fájdalom oldásában is türelemmel kell lennie. Hétről hétre fog enyhülni a panasza, ha kitartóan végzi a terápiás javaslatokat.

Gerincfájdalma nélkül élne?

Dr. Szeles Flórián reumatológusDr. Szeles Flórián reumatológus szakorvos szerint gerincpanaszainak többségét meg lehet szüntetni már néhány hónap alatt is. Ehhez

  • gerincoszlopa esetleges deformitását kell megszüntetni, és
  • gerinckörnyéki izmainak szimmetrikus működését kell helyreállítani a problémájára összeállított, speciális gyógytornával. A személyre szabott gyakorlatok sokat segítenek fájdalma megszüntetésében.
  • Jöjjön el, próbálja ki a gerinctornát akár csoportban.
    • Ha nem szeretné mások előtt az első lépéseket megtenni a torna világába, akkor kérjen egyéni tornára időpontot kollégáinktól.
    • Munkatársaink 06-1-269-2946-os számon várják hívását, és segítenek a választásban.
  • Ha a lazítás jótékony hatását szeretné megismernikérjen vezetett meditációt természetgyógyászunktól.

Ne halogassa gerincfájdalma kezeléséről a döntést, mert Dr. Szeles Flórián reumatológus szakorvos szakmai tapasztalata szerint a fájdalom erősödésével egyre nehezebb lesz megállítani a gerincében elkezdődött folyamatot, és megszüntetni a fájdalmait.

  • Turkovics Tímea gerinc specialista gyógytornászSzemélyes konzultáción beszélni szeretne Dr. Szeles Flórián reumatológus szakorvos vagy Turkovics Tímea gerinc specialista gyógytornászunkkal panaszai megszüntetéséről?
  • Szakembereink a konzultáción előzetes bejelentkezés alapján várják Önt.
  • Munkaidőben hívja a +36-1-269-2946-os telefonszámunkat.
  • Vagy töltse ki az űrlapot. Az űrlapon adja meg elérhetőségét, és kollégánk visszahívja Önt!
  • Reumatológus szakorvosunkkal vagy gyógytornászunkkal megbeszélik a panaszait, és leleteinek átnézése és alapos kivizsgálás után gyógytornászunk gerincfájdalmát enyhítő gyakorlatsort állít össze Önnek.
  • Reumatológusunkkal illetve gyógytornászunkkal közösen döntenek majd a kiválasztott mozgásterápiáról.
  • A panaszait enyhítő kezelési megoldás még pontosabb meghatározásához kérjük, hozza magával leleteit is. Szakembereink segítenek Önnek panaszai enyhítésében, és köszönik az együttműködését.

Gyógyulásához kérjen információt most, mert egészsége a legdrágább kincse, és így tudunk segíteni

Az Ön neve*:
E-mail címe*:
Telefonszáma*:
Üzenete*:
Ellenőrző kérdés *: (Mi Magyarország fővárosa?)
 

A *-gal jelölt mezőket mindenképp töltse ki!
Adatait bizalmasan kezeljük. Harmadik félnek nem adjuk ki. 1 munkanapon belül visszahívjuk.