Harmónia Centrum
Eljön hozzánk az egészségéért?
Mi fáj? Mi a panasza?
Hatékony gyógymód kereső...
Főoldal / Kineziológiai tapasz felhelyezése / Kineziológiai tapasz felhelyezése vállra

Milyen váll problémáin segíthet a kineziológiai tapasz felragasztása vállra?

Fáj a válla?
A karját is nehezen tudja emelni fájdalom nélkül?

Hogyan működik a kineziológiai tapasz vállra ragasztva?

Az érintett területre felhelyezett szalag elaszticitásából adódva “megemeli” a bőr alatti kötőszöveti réteget, melynek hatására serkentjük a vér és nyirokkeringést. Ezzel csökken a fájdalomérzékelő receptorokra háruló nyomás. Ezen alapul a váll tape fájdalomcsillapító hatása.

A megfelelő ragasztási technika megválasztásával stabilizálni tudjuk a vállízületet áthidaló izmokat, szalagokat. Ezáltal csökkentjük a sérült szövetek terhelését.

Ha túl feszes, megrövidült és már fájdalmas izommal van dolgunk - ami a váll esetében gyakori -, akkor lazító ragasztási technikával még jobban elő tudjuk segíteni az izmok nyújtását.

A kineziotape kezelést stabilizáló vagy aktív nyújtó gyógytorna gyakorlatokkal kombinálva,  masszázzsal megtámogatva még teljesebb gyógyhatás érhető el.

Szeretné rövidebb idő alatt, mellékhatások nélkül visszaszerezni egészségét?

  • Akkor komplex terápiát válasszon!
  • Szakembereink Önnel és egymással együttműködve tudnak sikeresen dolgozni.

Melyek a kineziológiai tapasz vállra ragasztásának feltételei?

A váll ízület ragasztása során is figyelembe kell venni a bőr állapotát. Ellenjavallt extrém gyulladás, égés, nyílt sérülés, tumoros megbetegedés esetén ragasztani.

Ezen kívül fontos figyelembe venni idősebb betegeknél a vékony, száraz pergamen szerű bőrt, hogy ne okozzunk a ragasztással kellemetlen sérüléseket a bőr felszínén. Előfordulhatnak ezen a területen érzékeny és kidudorodó anyajegyek is,  amelyekre nem ajánlott a tape felhelyezése.

Férfiak esetében a sűrű szőrzet is akadályt jelenthet a kineziológiai tapasz megfelelő felragasztásához. Ebben az esetben ajánlott szőrteleníteni a ragasztandó területet a tapasz megfelelő hatásának biztosításához.

Miért fontos hogy szakember ragassza a váll tape-t?

Azért, mert a szakember anatómiai ismeretekkel rendelkezik, és elvégezte a kineziotape ragasztási tanfolyamot.

A szakember tudni fogja, hogy az Ön problémájára alkalmas-e a terápia. Ha igen, akkor fontos a bőr megfelelő előkészítése a ragasztásra. Ez tartalmazza a szőrtelenítésen kívül a bőrfelület tisztítását és zsírtalanítását.

A kezelt fájdalmas váll problémája alapján kell a megfelelő ragasztási technikát kiválasztani, és ezt követi a váll tape precíz felhelyezése az anatómiai struktúráknak megfelelően.

Egyedül, segítség nélkül ez a fajta felhelyezési technika nehezen kivitelezhető. Nem tud jól hozzáférni saját vallához két kézzel. Próbálkozás közben összeragadhat a ragasztós fele a rugalmas szalagnak.

Előfordulhat az is, hogy nem megfelelő alaptartásban találná el az izmot, vagy akár még az is, hogy el se találja. A szalag megfelelő mértékű húzásának alkalmazása is gyakorlatot igényel. Az érintett izom lefutásának megfelelő, ideális erősségű tape felhelyezés érdekében javasoljuk, hogy forduljon szakemberünkhöz vállával.

Meddig marad / maradhat fent a kineziológiai tapasz?

A tapasz tartóssága a bőrön attól is függ, hogy milyen izom / ízületi régióra lett felhelyezve, és mennyire van terhelésnek kitéve.

  • A váll ilyen szempontbol kedvező, mert nincs kitéve gyakori súrlódásnak. Egyedül a zsirosodó bőr és a napfény közvetlen hatása gyengíti.

Ettől függetlenül kb. 3-4 nap után elkezdhet felválni a szalag szélső 0,5-1 centije. Ilyenkor el kell távolítani az adott felkunkorodó részt egy éles ollóval, és egy-két napon belül az egészet érdemes levenni, mert tovább fog kunkorodni. Ez pedig már a bázisragasztás elvesztését jelenti. Abban az esetben, ha a ragasztás után bármiféle bőrirritációt (kipirosodás, viszketés) tapasztal, feltétlenül azonnal távolítsa el a szalagot. Felmerülő komplikációk nélkül is maximum 1 hétig hagyja fenn a kezelt területen a kineziológiai tapaszt.

A kineziológiai tapasz felragasztása vállra milyen váll problémákon segíthet? 

  1. Szalagosan instabil vagy izmos eredetű instabil váll.
  2. csuklyás izom fájdalom tapeléseTúl feszes, megrövidült izmok által kiváltott fájdalom a trapéz másnéven csuklyás izmok, vagy bicepsz izmok területén. Ezen izmok antigravitációs izmok, ezért a szerepük a lefelé húzó erővel szembeni tartás. Az ilyen izmok bizony hajlamosak a rövidülésre. Tehát rendszeres nyújtás hiányában sporthasználat nélkül is fájdalmassá válhatnak.
    • A csuklyás izom görcsössé válását, fájdalmát okozhatja feszített életvitel, stressz, és ülő életmód is.
  3. Balesetből eredő enyhe izom vagy ínsérülés esetén. Például a leggyakoribbak a bicepsz, delta, rotátor köpeny sérülések.
  4. váll tapeVállízület túlterhelése esetén, például konditermi/erősítő edzés következtében kialakuló fájdalom csökkentésére, és az érintett izom működésének segítésére is jól használható a váll tape.
  5. A vállizmok fokozott igénybevétele okozta izomhúzódás, izomfájdalom esetén.
    • Pl.: úszás, kézi/röplabda, gerelyhajítás, diszkoszvetés stb.
  6. Prevencióként, azaz sérülés megelőzésként az intenzív terhelési időszakban védelmet biztosít.
    • Versenyidőszak előtt és alatt szerepe lehet a kineziotapenek a sérülés esélyének csökkentésében, izomzata megfelelő anyagcseréjének biztosításában.
  7. A tartásjavítás minden korosztály számára tartalmaz vállövi korrekciót is. Ezt rugalmas kineziotape vagy rigid sporttape is megtámogathatja.
    • Szerepe abban rejlik, hogy a tartasjavító tornával töltött időn kívül is emlékezetesse.
    • A tape felhelyezésével segítünk megéreztetni a helyes testtartást, amivel a megfelelő izmokat munkára késztetjük.

Fontos megjegyezni, hogy ez csupán kiegészítése lehet egy tartáskorrekciós torna sorozatnak, nem helyettesítője. A heveder vagy tape elhagyását követően rövid időn belül ugyanúgy visszaáll a rosszul rögzült tartás. Előnye azonban, hogy használható akár kisgyermekeknél, és serdülőkorban is.

Jobb, mint a tartásjavító heveder, mert a segédeszközt csak bizonyos helyzetekben viseli, és nem olyan széleskörű a hatása (keringés, stretching), ráadásul bevág a hónaljnál és kényelmetlen.

  • A tartásjavító hevederrel ellentétben a tape nem kényelmetlen, és nem egy passzív rögzítéssel éri el a kívánt testhelyzetet.

A váll tape ragasztását prevencióként is felhasználhatja: általa megelőzheti a később tartáshibákból kialakuló gerinc panaszokat.

Nézzük meg 3-4 vállsérülés ragasztását

Bicepsz izom sérülésének rehabilitációját segítő tape

Mi a bicepsz izom ragasztásának menete?

  1. Előkészítjük a bőrfelületet. Letisztítjuk zsírtalanítjuk, - ha kell leborotváljuk - a tape megfelelő ragadásának és tartósságának érdekében.
  2. Nyújtott kartartás mellett mérjük le a szükséges hosszt, különben ragasztás után nem tudná kinyújtani a könyökét a bőr tépő érzete miatt.
    • A bicepsz tapadási pontjától kb. 1 cm-rel lejjebbről mérjük a tape-et a hosszú fej eredési pontjáig.
  3. Ha lemértük ezt a hosszt, és lerövidítettük egy 75%-os húzóerőhöz igazítva, akkor formázzuk a tapaszt. A tape-nek a formája is számít, ezért nem ajánlott előre vágott szalagokat venni.
    • A tape egyik végét elkezdjük ketté vágni nyuszifülbe” úgy, hogy a végén maradjon egy kb. 4 cm-es bázis. Ez azért fontos, mert körbe fogjuk vele futni azt a részt, amit az izom két feje is végigfut.
    • Lekerekítjük a végeket, hogy ne rojtozódjon fel, és ne akadjon bele a ruhába a tape vége.
  4. Előnyújtott helyzetben felragasztjuk a bázist feszítés nélkül, a bicepsz tapadási pontjához közel.
    • A belső szalagrészt a bicepsz rövid fejének külső felén ragasztjuk fel az eredési pontjához.
    • A külső szalagot a hosszú fej külső mentén ragasztjuk fel eredési pontjáig.
  5. A hátpapírral átdörzsöljük a tape-et, hogy jobban aktiválódjon a ragasztó.

Többféle ragasztástechnikai sorrend lehet jó

A most leírt verzió keskenyebb felkarokra javasolt.

Szakember által kipróbálva és felmérve ettől eltérő szakszerű ragasztási sorrendek is lehetségesek

  • az izomkeresztmetszet,
  • a főleg fájdalmas terület, vagy
  • a kiváltó ok minőségétől függően.

Rotátor-köpeny funkcióját segítő tape

A rotátorköpeny izomcsoport érintettségével gyakran azonosítanak reumatológusok 40 éves kor feletti vállfájósokat. Nem evidens, de gyakori, hogy a lapockák instabilitása is társul, esetleg hanyagtartás is.
A torna és a kineziotape ragasztás a gyenge láncszemek erősítésére irányul.

A lapocka stabilitása pedig igen egyszerű, a gerinchez közelítő izmok lefutása mentén ragasztunk, egy előfeszített helyzetben. Tehát Ön lecsupaszított felsőtesttel ül, vállait hátrahúzza, a kolléga pedig ragaszt egy vagy több megfelelő hosszúságú tapaszt a lapocka egyes pontjai és a gerincoszlop közé.

Ez után kifejezetten a rotátor izmok lefutása mentén, a felkaron a deltaizom környékéről a lapocka belső éléig húzza a megfelelő irányokba a szalagokat. Eközben majd Öntől felkar kiforgatást, és annak megtartását fogja kérni.

Vállövi izomlazító tape

A trapézizom felső rostjai és a lapockacsúcs emelő izomzat gyakran válik feszessé a hétköznapi stresszben, és súlyviselés következtében. Ezen izmok lazítása nyújtó gyakorlatok és masszázs révén oldható, ám az átmeneti eredmények fenntartásáért vagy az instant fájdalomcsökkentés érdekében kineziotape-el megtámogatható.

Ilyenkor a nyakat előnyújtja a szakember, majd a nyújtott helyzetben ragaszt. Előnyújtáshoz a nyakat oldalra kell dönteni, a vállal lefelé nyújtózni. Szükség esetén a nyakat is csavarni kell. A nyaktól a vállcsúcsig, és a nyaktól a lapocka tövéig izomlefutás mentén. A nyaknál a hajas fejbőrhöz legközelebb, a nyaki csigolyák oldalsó és hátsó nyúlványaihoz irányítva indul a csík a trapéz felső és lapockaemelő izom ragasztáshoz. Véghelyzete a lapockán az izomtapadásnak megfelelően lapockaemelőnél a belső felső csúcs és él, vagy trapéz esetén a laterális nyúlvány.

Gyermekeknél, serdülőknél és felnőtteknél egyaránt ugyanolyan jól használható ez a ragasztási technika.

  • Legyen szó sérülésről, fájdalomról, instabilitásról, tartásból vagy sportból eredő bántalmakról.

Kineziológiai tapasz vállra ragasztásával megszabadulna meg válla fájdalmától?

  • Eljön hozzánk vállfájdalmának gyorsabb megszüntetéséért?
  • Beszélni szeretne kinesio tape szakembünkkel vállfájása gyorsabb enyhítéséről?
  • Fájdalmas válla kinezio tape kezelésére előzetes bejelentkezés alapján várja váll tape specialista gyógytornászunk, és vállfájdalma enyhítésére legalkalmasabb tapasz felragasztásával segít fájdalma mérséklésében.
  • Munkaidőben hívja+36-1-269-2946-os telefonszámunkat. Munkatársunk tájékoztatja Önt vállfájdalma enyhítésének lehetőségeiről.
  • Vagy töltse ki az űrlapot. Az űrlapon adja meg elérhetőségét! Kollégánk visszahívja.

Gyógyulásához kérjen információt most, mert egészsége a legdrágább kincse, és így tudunk segíteni

Az Ön neve*:
E-mail címe*:
Telefonszáma*:
Üzenete*:
Ellenőrző kérdés *: (Mi Magyarország fővárosa?)
 

A *-gal jelölt mezőket mindenképp töltse ki!
Adatait bizalmasan kezeljük. Harmadik félnek nem adjuk ki. 1 munkanapon belül visszahívjuk.