Harmónia Centrum
Válla, nyaka frissességéért
(+36-1)269-2946
Mi fáj? Mi a panasza?
Hatékony gyógymód kereső...
Főoldal / Gerinctorna / Helyes testtartás, tartásjavító torna / Irodai torna

Irodai torna – 30 perc nyaka, válla és háta frissességéért

  • fájó vállIrodában dolgozik, és alig jut ideje testmozgásra?
  • Órák hosszat tölt íróasztalnál ülve és ez megviseli, leamortizálja gerincét?
  • A napját meghatározó, állandó képernyőre meredéstől délutánra már feszes a nyaka, válla?
  • Úgy érzi beszűkült a váll és nyakmozgása, húzódik az izomzata, karjai zsibbadnak, fájdalmas minden pozíció az íróasztalnál?
  • Mellkasa nehéz, a légzés nehezített és ezért oxigénhiányosnak érzi magát, amin nem segít az irodai levegő fülledtsége sem?

Bármelyik igaz Önre, valószínűleg munka közben nincs lehetősége óránként végezni hát fájdalmaira és nyak fájdalmaira gyógyírként ható tornagyakorlatokat.

  • Esetleg kényelmetlenül érezné magát, ha csak Ön tornázna a kollégái között?
  • Netán úgy gondolja, nem tudna önállóan hatásos gyakorlatokat végezni?

fáj a vállaHa lenne egy hely, ahol ebédszünetben szakemberek segítenének Önnek, és hasonló fájdalmakkal érkező társainak jó hangulatban, barátságos környezetben kicsit felfrissülni, átmozgatni a nyaki-váll területeket, hogy aztán újult erővel folytassák a délutáni műszakot, akkor élne a lehetőséggel?

Amennyiben a válasz igen, akkor örömmel értesítjük, hogy a Harmónia Centrumban van kifejezetten erre a célra kialakított csoportos torna. Tömegközlekedési csomópontoktól rövid sétával is könnyen megközelíthető helyen, a parlamenthez közel várjuk Önt is.
Ebédidőben, csoporttorna keretében, egymást motiválva biztosítunk lehetőséget a mozgásszervi felfrissülésre, hogy délután is váll- és nyakfájdalom nélkül boldoguljon munkájával.

Milyen problémákat okoz az ülőmunka?

ülőmunka fájdalmaHa Ön is íróasztalhoz láncolva dolgozik, biztosan tapasztalta már, hogy az egy helyben ülés heti 5 napon, napi 8 vagy annál több órán át, teljesen leamortizálja testét. Mozgásszervi panaszait tovább fokozza, hogy még munkaidőn kívül is folytatódik az ülés, és monitorhoz láncoltság.

  • Gerince görnyed, lábai zsibbadnak, válla merev a volán mögött a dugóban.
  • Nyaka feszül a mobiltelefon használattól, amely ma már nélkülözhetetlen a munka ügyek és privát ügyek intézéséhez.
  • Szeme ég a kijelző figyelésétől, hiszen kikapcsolódásként, hírekről való értesülésért is a televízióhoz, vagy számítógép monitorhoz fordulunk? Netán fülcsengés, fülzúgás gyötri?

Mi lehet a nyakfájdalom, vállfájdalom, hátfájdalom és derékfájdalom hátterében?

helytelen és helyes ülésA tartós ülőhelyzetből eredő legkiemelkedőbb probléma az, hogy ülőpozícióban éri a legnagyobb terhelés a gerinc csontokat és puha porckorongjait. Álló és fekvő helyzetben lényegesebb kisebb nyomás éri teste tartóoszlopát. A gerincoszlop összenyomódása a sérvképződés első lépcsőfoka lehet, mely elsősorban a mozgékonyabb nyaki és deréktáji szakaszokon tud igazán fájdalmas szövődményeket okozni.

A nyak kezelésére érdemes kiemelt hangsúlyt fektetni, hiszen ez a híd az agy és a törzs között, tehát fontos idegpályák és erek futnak itt.

A helytelen tartás eredményezheti a gerinc körüli ér és ideg képletek ingerlését, amely vezethet elégtelen agyi vérellátásból eredő fejfájáshoz, fülcsengéshez, agyi oxigénhiányhoz, nyakizmok spasztikus, oxigénhiányos szúró fájdalmához, valamint az idegek érintettsége esetén a felső végtag zsibbadásához, érzéskieséséhez, izomgörcséhez, gyengeségéhez.

  • Ezek közül milyen tüneteket észlel magán?

ülőmunka nehézségeiAz oxigénhiányos állapotért felelős egy másik tényező is. A helytelen tartás, melynek jellemzői a túl púpos, görnyedő hát, az előreeső vállak, nehéz mellkas, és ezáltal a beszűkült mozgásterű bordakosár nem teszi lehetővé a tüdő megfelelő tágulását.

A másik nagy hátránya a tartós ülésnek, hogy mindig ugyan azokat az izmokat terheli. Ezek az izmok gyengülnek, és egyre feszesebbé válnak. Ugyanakkor a nem használt izmokban szintén fokozatos elgyengülés tapasztalható. Míg egyes izmok a zsugorodásra hajlamosak, addig más izmok a túlnyúlásra. Zsugorodásra hajlamos izmok, például a mellizmok, melyek előre húzzák a vállat, nyak homorú ívét fokozó izmok, és a csípőhajlító izmok, míg túlnyúlásra hajlamos izmok a lapocka záró izmok, melyek a hát megfelelő tartását segítenék, a hasizmok, és farizmok. Összességében az izmok elgyengülése és hosszváltozása egy kóros testtartást eredményez, mely idővel rögzülhet. Az egyik legtöbb problémát (pl. merev nyak, porckorongsérv, gyakori fejfájások, karba - vállba sugárzó fájdalmak) okozó előrehelyezett fejtartás hátterében is ez az egyensúlymegbomlás áll.

A frissítő torna szerepe az, hogy a nyakon, vállon, háton található lágyrészek állapotát egyensúlyba hozzuk, visszaállítsuk a szimmetriát. Azonban ha csak egy két alkalommal foglalkozunk a problémával, hiába állítja be testét a helyes pozícióba, mert hosszútávon a gyengült izmok nem képesek megtartani azt, a rövidült izmok pedig visszahúzzák a helytelen állásba. Könnyedén belátható tehát, hogy a tartós, és személyre szabott korrekcióval megtámogatott mozgásprogram elkerülhetetlen.

Milyen rizikófaktort rejt még magában az íróasztalhoz kötöttség?

gépelésA gépelés a váll mellett az alkarizmok, ujjak ellensége is. A rosszul alátámasztott alkar a klaviatúra és egérhasználat nincs jó hatással a felső végtagi ízületekre, izmokra. Érez esetleg könyöktájon fájdalmat, alkarizom görcsöt, kéz fájdalmat, ujjba sugárzó fájdalmat?

Mindezeket előhozhatja a helytelen irodai berendezés mellett végzett monoton gépelés. Ha figyelmen kívül hagyja ezeket a monoton mozgásból származó fájdalmakat, akkor az fokozódni fog. Egy idő után azt veszi majd észre, hogy akkor is kínozza majd, ha éppen pihen.

  • Nem hangzik ugye kellemesen. Akkor is fáj, akkor is fárad, ha éppen pihen.
  • Beletörődik pihenés közben is egyre erősebben jelentkező fájdalmába?
  • Vagy inkább tenne ellene?

Érdemes tudni, milyen a helyes és helytelen irodai ülési pozíció

monitor beállításHova állítsa be a monitort, hogy a lehető legkíméletesebb legyen a gerinc számára?
Milyen módon védje és pihentesse alkarját a hosszú munkaidő alatt?

A helytelen ülés leggyakrabban C-alakú gerincként nyilvánul meg a háti és deréktáji szakaszon, hátrabillenő medencével, valamint előrehelyezett fejtartással. Helytelen, ha a lábak nem érik a talajt, és a comb nincs megfelelően alátámasztva. A széken túl előre csúszva elveszíti a háttámla funkcióját. A mellkas összenyomódott a vállak előreesésétől, és a fokozott háti domborulattól, mely miatt érezhetően csökken a légző mozgás. Gyakran az asztal magassága sem megfelelő. Ha túl alacsony, a test görnyed, ha túl magas, a vállak fel vannak húzva, az alkar nem kap megfelelő alátámasztást. A monitor távolsága lehet túl közel, túl távol, vagy helytelenül oldalra helyezve.

helyes és helytelen ülésA helytelen ülés nem csak a derék fájás, porckorongsérv, nyak, váll és hátfájdalmainak melegágya, de az állandó klaviatúrahasználattal párosítva a könyök, kéz és ujjak panaszait is magával vonzza.

Ennek elkerülése érdekében három fontos paraméterrel kell foglalkoznia:

  • a megfelelő ülőalkalmatosság beszerzése, és
  • az azon történő üléspozíció megtanulása, valamint
  • a törzs és végtagok számára legkíméletesebb irodai elrendezés. Az ügy érdekében számos segédeszköz is elérhető.

A helyes íróasztali tartásról és környezeti feltételekről, az IDEÁLIS IRODAI KÖRÜLMÉNYEK-ről az alábbi almenüpontban olvashat.

A frissítő torna céljai és menete

Az ideális irodai környezet megteremtése csupán egy lépés izmai és ízületei egészsége felé. A rendszeres mozgás elengedhetetlen kiegészítő eleme ennek a folyamatnak. Általa egy alap fittségi szintet teremt meg a hát, nyak és váll izmai számára, mely elejét veszi a további problémáknak, vagy pedig oldani kezdi azokat. Az ellustult izmokat ugyanis hamarabb, könnyebben túlterheli. A mozgásszegény életmódot elhagyva, védettséget teremthet a mindennapok során leginkább kitett testrészei számára.

Talán Ön is tapasztalta már, hogy az egy helyben ülés sokszor nagyobb fájdalmat okoz az ízületeiben és izmaiban, mint egy edzés és a vele járó folyamatos intenzív mozgás. Ennek hátterében az áll, hogy a csontoknak nyomásra, a szalagoknak és inaknak feszülésre, az izmoknak pedig összehúzódásra van szüksége az állapot megőrzéséhez. Ezért érdemes figyelnie arra, hogy más jellegű mozgást is végezzen, mint amit megszokott a dolgos hétköznapok alatt.

A gyógytornának számos előnye van

Célzottan tudunk gyakorlatokat adni oda, ahol szükség van rá.

  • Törekszünk az izomzat szimmetriájának visszaállítására, azért, hogy egyik oldaltra se rójunk nagyobb terhet, mint a másikra. Az egyvállas táskacipelés, az egérhasználat, a kuplungozás folyamatosan dolgoznak a féloldaliság fenntartásán.
  • Javítjuk az elfáradásból eredő hanyag tartást. Összehangolt izommunkával állítjuk be a szükséges testtartást, és a torna alatt végig emlékeztetjük testünket ennek megőrzésére.
  • Átlélegeztetjük a tüdőt, és serkentjük a keringést, hogy a szervezet több oxigénhez jusson, ezzel is fokozva a test frissességét, és a gondolkodást.
  • A törzs stabilizáló izomzat megerősítésével, az iroda ideális berendezésével, az ideális ülésmód elsajátításával és a napi 10-20-30 perc mozgásra szánt idővel elejét vehetjük a panaszok megjelenésének, fokozódásának.
  • A gyógytorna hozzájárul a testtudat kialakításához is. A testtudat növelése a testtartás ellenőrzésében én önálló korrekciójában nyújt nagy segítséget Ön számára.
  • Ráadásul a mozgás a hangulat javításnak is hatásos eszköze, az egyik legjobb stressz oldó és mivel endorfint szabadít fel, még örömforrás is.

Mire számítson, amikor eljön hozzánk első átmozgató csoporttorna alkalmára?

csoporttornaTornatermünkben 30 perces csoportfoglalkozás keretén belül átmozgatjuk a teljes gerincet, különös figyelemmel a háti és nyaki szakaszra, valamint a hozzá mozgásban szorosan kapcsolódó vállakat is mozgásra bírjuk. A könnyű átmozgatást hálásan fogadják majd ízületei.

A gerinc mentén elhelyezkedő vázizmokat, a törzset stabilizáló többi tartóizmot és felkar izmait is könnyedén megtornáztatjuk, illetve oldjuk feszülésüket. Használatba vesszük a hát, mellkas, váll, és nyak területén található izmokat, és néhány erősítő feladatot is végzünk a hétköznapok során igénybe nem vett izmok egészségének érdekében.

izomnyújtó gyakorlatVégül önállóan kivitelezett izomnyújtó gyakorlatokkal oldjuk az izmok fájdalmas feszülését.

Mindezen feladatok segítenek visszaállítani a törzs izmainak egyensúlyát, és megkönnyítik a helyes ülőpozíció felvételét, és megtartását.

A mozdulatokat összekapcsoljuk a légzéssel, védve ezzel egyrészt szervezetünket a vérnyomás fokozásától, másrészt a tüdő minden területének átlélegeztetéséhez hozzájárulunk.

A torna nem intenzív, és nem igényel feltétlenül átöltözést, a tornateremben tornaszőnyegen pihen majd a lába. Instabil ülőfelületen, tehát gimnasztikai labdán, vagy levegőpárnás széken tornázunk. A kényelmes mozgás érdekében feltétlenül javasoljuk, hogy egy pamut, rugalmas anyagú váltó felsőt hozzon magával. Öltöző es zuhanyzó is rendelkezésre áll.

Idősebb korban is bátran elkezdheti

Idősebb korban is el lehet kezdeni a mozgást. Sőt javasolt is elkezdeni mozogni akárhány éves is Ön.

  • Ajánlatos azonban fokozatosan, kis terheléssel, lassú mozgással kezdeni a mozgást.
  • Könnyű 30 perces tornánk erre is tökéletesen alkalmas. Az intenzívebb tornák megkezdéséhez érdemes kardiológus véleményét kikérni. 30 perces, könnyed tornánk azonban nem az intenzív tornák közé tartozik. Bátran jöhet.

lazítás az irodában munka közbenElőzze meg a bajt! Ne hagyja, hogy az egy helyben üléstől és az állandó képernyőre meredéstől évek alatt leamortizálódjon!

  • A súlyos problémák megelőzése mindig kisebb energiát igényel, kevésbé fájdalmas, mint utólagos kezelése, ráadásul mellékhatástól mentes.
  • Lazítsa el a nyakát, tornáztassa meg a gerincét, mozgassa meg az irodában alig-alig használt, berozsdásodott izmait!
  • Biztos lehet benne, hogy jól fog esni, és minden porcikájának jót fog tenni.

A rendszeres mozgás Önnek is jót fog tenni

Testének rendszeres mozgásra van szüksége, ezért amennyiben teheti, minden nap törekedjen valamilyen fizikai aktivitás végzésére. A torna alatt elsajátított gyakorlatokat bátran alkalmazza a nap folyamán többször, amikor szükségét érzi. A gyakorlatok otthoni, irodai kivitelezéséhez szükséges eszközöket, az elasztikus gumiszalagot, és az Ön magasságához egyedileg választott gimnasztikai labdát segédeszköz boltunkban, a helyszínen is megvásárolhatja.

Komplex terápiát természetesen a könnyed átmozgató, az intenzív erősítő, teljes testre kiterjedő valamint a szívfrekvenciát növelő kardió mozgások kombinálása adhat. Lehetőleg napi rendszerességgel mozogjon 30 percet valamilyen formában, akár ilyen lehet a biciklizés, tánc, túrázás, úszás.

Ha teljes testre kiterjedő erősítő tornával szeretné edzésben tartani magát, akkor a csoporttornáinkat javasoljuk kiegészítésnek. Szeretettel várjuk erre is.

Egyéni gyógytornával kapcsolatban is kérje bátran kollégáink segítségét.

A mozgás mellett a masszázs teszi a terápiát igazán teljessé. Ha úgy érzi, hogy a hétköznapi hajtásban egy fél órás hát-váll-nyak régiót ellazító nyak masszázs felfrissülést jelentene, jó szívvel ajánljuk tornánk mellé Varga Noémi és Rakovics Viktor gyógymasszőr kollégáinkat, akik hétfőtől csütörtökig elérhetőek.

Segíthetünk felfrissülni?

Milyen gyakorlatok végzésével tudja megőrizni háta, válla, nyaka frissességét a munkaidő végére is?

A belváros szívében ugorjon be hozzánk ebédidőben, és röpke 30 perc alatt

  • ellazítjuk görcsbe ránduló, állandóan használt izmait,
  • átmozgatjuk alig-alig használt, berozsdásodott ízületeit,
  • és felpezsdítjük keringését, hogy a nap második felében is frissen tudjon dolgozni.

Átmozgató csoport tornáink kedden és csütörtökön 12:00-12:30-ig tartanak. Várjuk Önt is.

Van 30 perce nyaka, válla és háta frissességéért?

  • Heizler-Himes Eszter testtartás specialista gyógytornászElőzetes bejelentkezés alapján szeretettel várja Önt és felfrissülni vágyó barátait és kollégáit minden kedden és csütörtökön 12:00-12:30-ig átmozgató csoport tornára testtartás specialista gyógytornászunk, Heizler-Himes Eszter.
  • Munkaidőben hívja a +36-1-269-2946-os telefonszámunkat, és munkatársunk válaszol a kérdéseire.
  • Vagy töltse ki az űrlapot. Az űrlapon adja meg elérhetőségét, és kollégánk visszahívja Önt!
  • Jöjjön el válla, nyaka és háta frissességéért!

Gyógyulásához kérjen információt most, mert egészsége a legdrágább kincse, és így tudunk segíteni

Az Ön neve*:
E-mail címe*:
Telefonszáma*:
Üzenete*:
Ellenőrző kérdés *: (Mi Magyarország fővárosa?)
 

A *-gal jelölt mezőket mindenképp töltse ki!
Adatait bizalmasan kezeljük. Harmadik félnek nem adjuk ki. 1 munkanapon belül visszahívjuk.