Harmónia Centrum
Eljön hozzánk az egészségéért?
(+36-1)269-2946
Mi fáj? Mi a panasza?
Hatékony gyógymód kereső...
Főoldal / Természetgyógyászat / Egészséges életmód / Mozgás fontossága / Futás előnyös hatásai

Melyek a futás előnyös hatásai?

Egyre nagyobb az érdeklődés. A futás jótékony hatásai nem hagyják hidegen az embereket.

  • Bizonyára Ön sem véletlenül jár éppen ezen az oldalon.

A média egyre többet foglalkozik az egészséges életmóddal.

  1. Lépten-nyomon új módszerekkel és mozgásformákkal találkozunk, pedig a mozgás egyik legősibb, legegyszerűbb és leghatékonyabb formája bárki számára elérhető.
  2. A láb mindig kéznél van, csak egy jó futócipő kell még rá, és már indulhat is. A futás manapság nagyon közkedvelt és felkapott mozgásformának is számít.

Melyek a futás előnyei?

Ez a sport számtalan előnyös hatást gyakorol a szervezetünkre: például

  • a futás előnyeisegít a súlyproblémák leküzdésében, és fejleszti az általános fittséget.
  • Hatására javul az állóképesség, és fejlődik a tüdőkapacitás.
  • A futás csökkenti a szív-érrendszeri betegségek és a rákos megbetegedések kockázatát.
  • Immunerősítő és csontritkulást megelőző hatásai is bizonyítottak, valamint
  • nagyszerű módszer a kalóriaégetésre.

A futás egyszerű, mert nem igényel előképzettséget, vagy drága eszközöket, csak egy jó minőségű futócipőt. Sokan panaszkodnak arra, hogy nagyon monoton sport, de ez nem feltétlenül igaz. Ha a változatos terep mellett döntünk, akkor a táj szépsége és természet közelsége igazán feltölti és kikapcsolja az elménket. Ha még így sincs meg a kellő motivációnk, akkor válasszunk futótársat, vagy futócsoportot. A tapasztaltabb futók sok hasznos tanácsot és támogatást nyújthatnak egy kezdőnek, valamint a mozgás révén közösségi élményben is részünk lehet.

Körültekintően kezdjen hozzá

Ahhoz, hogy optimálisan fejlődhessen, szükség van a fokozatosságra. Mielőtt futni kezdene, mindenképpen érdemes kikérni egy hozzáértő véleményét. Ha teljesen kezdő, vagy valamilyen betegség vagy sérülés áll fenn, kérje orvos, gyógytornász, vagy edző segítségét, ugyanis

  • bizonyos betegségek és állapotok esetén nem javasolt ez a mozgásforma.
  • Jelentős túlsúly esetén túlterhelődhetnek az ízületek, ez pedig idő előtti kopásukhoz, majd ízületi problémákhoz vezethet. A leggyakrabban érintett területek a gerinc és a térdízület. Ilyen esetben inkább válasszunk valamilyen ízületkímélő kardió-mozgást, például kerékpározást.

A futás előtti bemelegítés ne maradjon el

Sérülése természetesen bárkinek lehet, ezért soha nem szabad megfeledkeznünk a bemelegítésről. Testünket fel kell készítenünk a mozgásra, hogy utána alkalmazkodni tudjon a terheléshez.

  • A mozgás után pedig elengedhetetlen a nyújtás, hogy az izmok rugalmassága is megmaradjon.
  • A sérülések elkerüléséhez fontos egy olyan futócipő, ami puha talpú, megfelelően tartja a lábat, és kényelmes.
  • Az edzések között szükség van pihenőnapokra is, amikor regenerálódhat a szervezetünk. Ha ezt nem adjuk meg neki, akkor a teljesítményünk romlani, ellenálló képességünk pedig csökkenni fog.
  • A kitűzött cél érdekében haladjunk fokozatosan, és figyeljünk a testünk jelzéseire.

Mit tegyen, ha problémája van?

Ha a fokozatos terhelést betartva mégis történik valami baj, akkor a legfontosabb teendő a pihentetés és az érintett terület jegelése.

  • Ha a tünetek nem enyhülnek, vagy rendszeresen kiújulnak, forduljunk szakemberhez.
  • Előfordulhat, hogy a probléma a rossz terhelésből adódik, ennek orvoslásához speciális talpbetétre, vagy tartásjavító gyógytornára van szükség.
  • Ha a sérülést elhanyagoljuk, akkor olyan krónikus állapot alakulhat ki, melynek gyógyulása sok időt vesz igénybe. Ilyen esetben a terápia része a speciális gyógytorna (a gyengült és a rövidült izmok célirányos kezelése), és a regenerációs folyamatokat segítő lökéshullám-terápia.

A futás megkedveléséhez szüksége lehet egy kis időre. Ha azonban túljut a kezdeti nehézségeken, és fokozatosan növeli a terhelést, akkor rájön majd, hogy megéri. A komfortzónájából való kilépés a lelkét és a testét is megerősíti. Ehhez pedig már csak bónusz a mozgás során termelődő boldogsághormon.

Szeretné élvezni a futás jótékony hatásait? Rendszeresen szeretne futni?

  • Egészségesebben szeretne élni, és erről beszélne Kocsis Orsolya gyógytornász, humánkineziológussal?
  • Előzetes bejelentkezés alapján várjuk.
  • Munkaidőben hívja a 06-1-269-2946-os telefonszámunkat.
  • Vagy töltse ki az űrlapot. Az űrlapon adja meg elérhetőségét, és kollégánk visszahívja Önt.
  • Mit szeretne elérni a rendszeres mozgással? Orsival megbeszélik a céljait, és végigveszik az elérésükhöz rendelkezésre álló lehetőségeket.
  • Eljön Orsihoz az egészségéért?

Gyógyulásához kérjen információt most!

Az Ön neve*:
E-mail címe*:
Telefonszáma*:
Üzenete*:
Ellenőrző kérdés *: (Mi Magyarország fővárosa?)
 

A *-gal jelölt mezőket mindenképp töltse ki!
Adatait bizalmasan kezeljük. Harmadik félnek nem adjuk ki. 1 munkanapon belül visszahívjuk.