Melyek a fejfájás lelki okai?

Aki sokat töri a fejét, az hamarabb kap fejfájást. Sokszor halljuk ezt, talán Ön is hallotta már. Felmérések szerint az emberek kb. 20%-a panaszkodik arra, hogy vannak fejfájással kapcsolatos problémái. Ez persze nem azt jelenti, hogy a többiek nem gondolkodnak. Talán arról lehet szó, hogy nekik a gondolkodás nem annyira megterhelő, hogy fejfájást okozzon.

A fejfájással kapcsolatos panaszoknak sokszor könnyen azonosítható oka van. Sokaknál okoz fejfájást az időjárás változása. A frontokra érzékenyek biztosan egyből tudják, hogy miről is van itt szó. Mások akkor panaszkodnak fejfájásra, ha kénytelenek kihagyni egy-egy étkezést, vagy túl kevés folyadékot isznak a napi rohanásban. Ha valaki kimerült, és már napok óta nem tudta kialudni magát, akkor is megjelenhetnek a fejfájás tünetei. Ezeken kívül sok minden vezethet még fejfájáshoz.

Fejfájást okozhat az is, ha valaki hajlamos a szorongásra, a depresszióra. Az is előhozza a fejfájással kapcsolatos panaszokat, ha állandó időzavarban van a rengeteg feladata miatt, és emiatt idegeskedik. Ezzel pedig már ott is vagyunk a fejfájás egyik gyakori okánál, a stressznél.

Melyek lehetnek a fejfájás lelki okai?

fejfájás lelki okai

Tudja, hogy melyek lehetnek a fejfájás leggyakoribb lelki okai?

A fejfájás arra utal, hogy a sok elfoglaltsága közepette, és a megoldatlan problémáin rágódva túl sokat tépelődik magában, és stresszes helyzetek sorába hozza magát. Túl sokba ahhoz, hogy ez nyomtalan maradjon. Megoldatlan problémáin túl sokat agyal, rágódik, és ez nemcsak megfekszi a gyomrát, hanem előbb-utóbb megfájdítja a fejét.

Ha túl sokat agyal, és elfojtja az érzelmeit, akkor ez is vezethet fejfájáshoz. Ha elfojtja az érzelmeit, ha nem éli meg azokat a lelki érzéseket, amelyek az érzéseihez kötődnek, és az ösztönös megérzései helyett inkább racionális agyalásai szerint szeretné meghozni a döntéseit, akkor ezzel nemcsak túlbonyolítja a helyzetét, hanem még lelki feszültséget is okoz magának. Ez pedig egyenes út lehet a fejfájáshoz. Ha rövidebb pórázra fogná az agyát, és szabadabbra engedné az érzéseit, vagyis egy kicsit jobban meg tudna bízni az érzéseiben, az ösztönös megérzéseiben, akkor ezzel két legyet is üthetne egy csapásra. Hamarabb tudna dönteni, mert nem kellene mindenen olyan sokat agyalnia, és emellett még lehet, hogy a feje se fájna olyan gyakran. Az pedig már csak hab lehetne a tortán, ha ösztönös megérzései alapján még jobb döntéseket is tudna hozni, természetesen sokkal rövidebb idő alatt, mint ahogy jelenleg teszi.

A fejfájása a jobbra, többre törekvésének a kifejezője is lehet. Ez felettébb dicséretes törekvés, azonban, ha emiatt állandóan elégedetlen magával, és nem tud megfelelni a saját maga által támasztott követelményeknek, akkor emiatt elkezd majd stresszelni, és ez bizony nem fogja megnövelni a fejfájástól mentes idejét. Ha fél a kudarcoktól, akkor ez is fejfájást okozhat. Szó szerint megfájdul tőle a feje. A stressz, az aggódás a szorongás nem fog jót tenni.

Oka lehet a fejfájásának az is, ha túlságosan türelmetlen, és túl sokat akar elérni hirtelen, azonnal. Ha azonnal szeretné megoldani a problémáit, a túl gyorsan akarna haladni, miközben ennek sok feltétele nincs is meg, ha azonnal szeretne válaszokat az Önt foglalkoztató kérdésekre, akkor ez is fájdalma forrása lehet. Az erős teljesítménykényszer túl nagy nyomást okozhat, és ha meghaladják az erejét, akkor nem lesz képes kezelni az ezzel együtt járó nyomást.

A türelmetlenség, a túl gyorsan haladás illetve a mindent akarok egyszerre állapotával szemben az sem jobb, ha egyszerűen elmenekül a problémái elől, és úgy tesz, mintha azok nem is léteznének. Ezek ugyanis attól, hogy nem mer szembenézni velük, attól még bizony léteznek, és nem hagyják békén.

Az sem jó azonban, ha elveszik a részletekben, és addig foglalkozik az egyébként lényegtelen mellékes dolgokon, hogy elkezd fájni a feje. Ezzel nemcsak az idejét, hanem gondolkodásának a tisztaságát is pazarolja.

Amikor már a túl sok dologtól úgy érzi, hogy tele van a feje, akkor bizony nem még jobban kellene a problémára koncentrálni, hanem ki kellene kapcsolni. Valami teljesen mással foglalkozva a lelke is hamarabb megnyugszik, és minden bizonnyal a problémájára is hamarabb megoldást talál majd. Talán olyan megoldást, amire előre nem is gondolt. Ez azért van, mert hajlandó volt kikapcsolni, elterelni a gondolatait, és felszabadult a hely egészen új, kreatív gondolatoknak. Szép dolog a kitartás, és sokat segít céljai elérésében. Egy bizonyos ponton túl azonban a problémák megoldásához nem még több erőfeszítés, hanem egy egészen másféle megközelítésre van szüksége.

Ebben segít az, ha hajlandó elengedi a dolgokat, és más irányból is megközelíti a helyzetet.

Mit tehet a fejfájás ellen?

Ha túl sokat agyal, és már zúg a feje, és semmilyen épkézláb megoldással nem képes előrukkolni, akkor a húr további feszítése helyett könnyen lehet, hogy a dolgok teljesen más irányból való megközelítése lehet a megoldás.

Ha érzi azt, hogy mikor jött el annak az ideje, hogy a további görcsös akarás, helyett fordítson egyet, és egészen máshogy közelítse meg a helyzetet, akkor jó esélye van arra, hogy hamarabb megoldja a problémáját, és kevesebbet fog fájni a feje is. Ha képes még azelőtt váltani, és más szemszögből foglalkozni egy problémás helyzettel, akkor megelőzi a stresszes helyzetek elszaporodását, és megkíméli magát a fejfájástól is. Váltson, mielőtt fájni kezd, és könnyebb lesz az élete.

Kérjen időpontot fejfájása megszüntetéséért: (+36-1) 269-2946

Néhány kérdést érdemes feltenni magának, ha túl gyakran fáj a feje:

  • Túlzottan sokat akar egyszerre?
  • Türelmetlenül tör előre céljai eléréséért?
  • Talán túlságosan görcsösen ragaszkodik az elképzeléseihez, és sokszor fejjel megy a falnak?
  • Addig töri a fejét egy-egy problémán, amíg belefájdul?

Ha végiggondolja ezeket a kérdéseket, akkor talán rájön arra, hogy talán a céljai túlzók, vagy a célok eléréséhez meghatározott idő túl rövid. Ha ezeket átgondolva reálisabban látja majd a helyzetét, akkor lelki egyensúlyát is hamarabb megtalálja, és a feje sem fájdul majd annyira bele a céljai elérésébe.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük