Rostos ételek, amelyek nagyon jók székrekedésre

Minden olyan étel, amelynek magas a rosttartalma megkönnyíti az emésztést, és ezzel pedig csökkenti a székelési nehézségeket, és megelőzheti a székrekedést.

Az emészthetetlen rostok salakanyagként távoznak a bélrendszerből, de azért jelentenek olyan nagy segítséget az emésztésben, mert sok vizet magukba szívnak, és ezzel pedig lazítják, hígítják a székletet. A híg széklet pedig nem sűrűsödik be az emésztőrendszerben. Hamarabb és könnyebben végighalad a beleken.

Aszalt szilva és a szilvalekvár

aszalt szilva

A szilvának és különösen az aszalt szilvának kifejezetten magas a rosttartalma, ami megkönnyíti az emésztést

A székrekedés ellen már évszázadok óta a szilva a talán leggyakrabban használt mellékhatások nélküli, természetes hashajtó.

  • Ebben a székletlazító gyümölcsben magas rosttartalma mellett a benne található szorbitol is segíti az emésztést.
  • Emellett pedig még magas kálium és magnézium tartalma is értékes élelmiszerré teszi a szilvát.

Kiváló tulajdonságai mellett a cukortartalma is igen magas, ezért cukorbetegeknek nem feltétlenül a szilvából készült lekvár fogyasztásával kell megoldani székrekedési problémájukat.

A zabpehely is közkedvelt rostos élelmiszer

Az egészséges életmód hívei nem véletlenül esküsznek a zabpehelyre, mint az egyik legfőbb reggeli ételre. A zabpehely 10% rostanyagot tartalmaz.

Tejjel vagy műzliként is népszerű reggeli étel. A hagyományos ételeket kedvelők pedig zabkásaként fogyaszthatják.

Füge

Nem nálunk termő növény, emésztést segítő hatása azonban vitán felül áll. Ez az egyik olyan idegenlégiós gyümölcs, amelynek mindenképp helye kell legyen az étrendünkben.

A füge friss és aszalt formájában is kiváló emésztést segítő gyümölcs, mert rostanyagtartalma 10% felett van.

Búzacsira

A búzacsíra rostanyag tartalma még az igen magas rosttartalmú zabpehely és füge rosttartalmát is magasan lekörözi, mert ennek 20% körüli a rosttartalma. Emésztést segítő hatása mellett számos egyéb kedvező tulajdonsága van. A rák ellen is nagyon hatásos növény.

A hüvelyesek rostkirálya a lencse

A hüvelyes növények mindegyikének magas a rostartalma, tehát akár a babot, akár a borsót fogyasztja, mindenképpen segíti az emésztését. A hüvelyesek közül is kiemelkedik azonban a lencse magas rosttartalmával. Főzelékként és levesként is remek emésztést segítő étel lehet.

Ha viszont hajlamos a puffadásra, akkor a hüvelyeseket, így a lencsét is mellőzze inkább az étrendjéből, és más magas rosttartalmú élelmiszerrel segítse gyorsabb emésztését.

Teljes kiőrlésű kenyér és péksütemények

A fehér kenyér nemcsak lassítja az emésztést, hanem magas gluténtartalma miatt még sokan allergiásak is a fogyasztására. Ezzel szemben a barna és különösen a teljes kiőrlésű gabonából készült kenyér segíti az emésztést, és a székrekedés ellen is fogyasztható.

Magas rosttartalma miatt nemcsak a székrekedéses panaszok megszüntetésére, hanem az egészséges életmód részeként egészsége megőrzésére is érdemes fogyasztani.

A zöldségek legrostosabbika a torma

Nemcsak a gyümölcsöket, hanem a zöldségeket is érdemes fogyasztani az emésztés megkönnyítésére. A fejes saláta, a spenót, a sárgarépa, a káposzta, a brokkoli, a karfiol vagy a cékla is magas rosttartalmú zöldségek. Mindegyik közül azonban a tormának a legmagasabb a rosttartalma, és emésztést segíti hatásával a székrekedés ellen is igencsak hatásos.

Ezek mellett azonban persze a népszerű paprika, paradicsom, uborka vagy retek fogyasztása is segíti az emésztést, mert ezeknek a zöldségeknek is magas a rosttartalma.

Fogyassza tehát ezeket a rostokban gazdag ételeket nemcsak székrekedése ellen, hanem emésztése megkönnyítésére is.

A legmagasabb rosttartalmú ételek közül melyik a kedvence?

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük