Melyek a rendszeres mozgás jótékony hatásai?

Ha rendszeresen mozog, akkor nemcsak jobban érzi magát, hanem az erőnléte, és a betegségekkel szembeni ellenálló képessége is javul. A rendszeres mozgással elérheti, hogy a betegségek jelentős részét csak hírből fogja ismerni. Ha pedig mégis megbetegszik, akkor jobb erőnléti állapotának köszönhetően könnyebben és hamarabb kilábal majd nyavalyájából.

A rendszeres mozgás nemcsak edzettebbé teszi, hanem gyógyít és regenerál is. Megelőzheti vele a legyengült szervezetet megtámadó betegségek sokaságát, és ha mégis beleesik valamilyen betegségbe, akkor jobb erőnléte révén, hamarabb helyre is fog jönni. Emellett azonban krónikus mozgásszervi betegségek sokaságát is kezelheti a rendszeres mozgással, és jelentős javulást érhet el. Természetesen az orvosa, gyógytornásza, természetgyógyásza által javasolt egyéb kezelések mellett alkalmazva, és betartva a szakember utasításait.

Tudja milyen előnyei vannak a rendszeres mozgásnak?

  1. rendszeres mozgás egészségéért

    Melyek a legfőbb előnyei a rendszeres mozgásnak?

    A szív- és érrendszeri betegségek a leggyakoribb halálok. De nem azoknál, akik egész életükben aktívak, és rendszeresen mozognak. Ha mozog, akkor kisebb a veszélye annak, hogy agyvérzést kap, és az egyéb szív és érrendszeri betegségek is kevésbé veszélyeztetik. Ennek az a magyarázata, hogy a rendszeres mozgással csökken a vérnyomása, és erőteljesebb lesz a szívműködése. Az ENSZ különféle szervezetei által végzett felmérések szerint kétszer nagyobb valószínűséggel halnak meg a szív- és érrendszeri betegségektől azok, akik nem mozognak.

  2. A mozgás csökkenti egy másik népbetegség, a cukorbetegség kockázatát is. Mégpedig azzal, hogy segít szabályozni a vércukor szintjét. A cukorbetegség szempontjából kifejezetten fontos a rendszeres mozgás azoknak, akiknek magas a vérnyomásuk, túlsúlyosak, illetve a családjukban van már cukorbeteg. Nekik a 2-es típusú cukorbetegség megelőzése érdekében nélkülözhetetlen a rendszeres mozgás. A már cukorbetegségben szenvedőknek is segít azonban vércukorszintjük alacsonyabban tartásában.
  3. Védi a mozgás napjaink harmadik népbetegségével, a rákos megbetegedésekkel szemben is.
  4. Korunk általános tünete az idegesség, a stressz, a túlhajszolt életmód, a szüntelen rohanás és az állandó időzavar. Ha állandóan stresszel, akkor ez ellen a leginkább hatásos stresszoldó technikák megtanulásával védekezhet. Segít azonban stressz leküzdésében a rendszeres mozgás is.
  5. Ha még nem múlt el 35 éves, akkor a rendszeres mozgással növelheti csontjai sűrűségét, ha pedig már elmúlt, akkor lassítani tudja csonttömege csökkenését. Mindenképp meg tudja vele előzni vagy legalábbis évekkel évtizedekkel eltolni az olyan rendkívül veszélyes sérüléseket, mint például a combnyaktörés.
  6. Hazánk lakosságának kétharmada küzd kisebb-nagyobb súlyproblémákkal. Ha rendszeresen mozog, akkor testsúlyát sokkal jobban tudja kontrollálni, és sokkal kevésbé fenyegeti az elhízás veszélye. Ha viszont már túlsúlyos, akkor az ízületeit kímélő rendszeres mozgással visszanyerheti egészséges versenysúlyát.
  7. A mozgásszervi betegségek szinte mindegyikének erőteljes kockázati tényezője a túlsúly. Ha rendszeresen mozog, és közben odafigyel arra is, hogy mindezt az ízületeit kímélő módon tegye, akkor ezeknek a mozgásszervi betegségeknek a kialakulását is megelőzheti, vagy pedig ha már szenved valamelyik krónikus mozgásszervi betegségtől, akkor a gyógyító mozgással megelőzheti állapota rosszabbodását. Minél jelentősebb a túlsúly, annál nehezebb kezelni és kordában tartani a krónikus mozgásszervi panaszokat.
  8. Ha rendszeresen mozog, akkor jobb lesz a közérzete, és lassabban is öregszik. A mozgás ugyanis nemcsak a magas vérnyomást csökkenti, hanem az agy vérellátását is serkenti, ezáltal pedig segít fitten tartani a memóriáját is. A rendszeres mozgás nemcsak izmai ellustulását előzi meg, hanem lassítja reflexei tompulását is.

Hogyan őrizze meg az egészségét rendszeres mozgással?

A mozgásban a rendszeresség és a kitartás a legfontosabb. Mozogjon rendszeresen. Ha legalább heti három alkalommal fél órát, egy órát mozog, akkor ezzel máris sokat tesz az egészségéért.

Ha túlsúlyos vagy valamilyen betegséggel küzd, akkor kérdezze meg az orvosát arról, hogy milyen mozgást javasol Önnek, és milyen intenzitással kezdje el a rendszeres mozgást. Természetesen jó dolog, ha rendszeresen eljár egy kis közösségbe tornázni, de ha kellő kitartása van, akkor egyedül vagy a legjobb barátjával kettesben is mozoghat.

Ha jelentős túlsúlya van, vagy ízületi problémái vannak, akkor a futás helyett előnyösebb az úszás, mert ezzel nem terheli túl az alsó végtagját. Nagyon egészséges a kerékpározás is, természetesen elsősorban a szabadban, a friss levegőn. Sokan esküsznek persze a szobabiciklizésre is, ami szintén hasznos abból a szempontból, hogy nem kell közben a forgalomra figyelni, és az autók benzingőzét szívni. Ráadásul közben hallgathatja a nyelvleckéjét, vagy bármilyen más hasznos tananyagot. Az egészséges, friss levegőn való tekerést azért a legfelszereltebb szobabicikli sem képes helyettesíteni.

Hogyan fogja megőrizni az egészségét a rendszeres mozgással?

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük