Ismeri a rendszeres mozgás előnyeit?

Nem lehet eléggé hangsúlyozni, hogy mennyire fontos a rendszeres mozgás. Ezzel a „szlogennel” rengetegszer találkozhat a mindennapokban. Nem véletlenül: elméletileg mindenki ismeri, és el is ismeri gyakorlatilag azonban ijesztően kevesen sportolnak.

Ezért nem is lehet csodálkozni, hogy sokan túlsúlyosak hazánkban. A felmérések szerint a lakosság 65%-a túlsúlyos vagy elhízott. Ezért bátran kimondhatjuk, hogy az elhízás népbetegség. A szerencsés alkattal megáldottak között is sokan vannak olyanok, akiknek siralmas a kondíciójuk. Ők többnyire abba a hibába esnek, hogy azt hiszik, nem kell mozogniuk, hiszen vékonyak. Ön milyen rendszerességgel mozog?

Az igazság az, hogy mozogni mindenkinek kellene, akár vékony, akár túlsúlyos. Ez nem jelent mindennap órákat, viszont fontos a rendszeresség. A testünknek kell az edzettség. Rengeteg lehetőség közül lehet választani. Bármiféle túlzás nélkül lehet állítani, hogy mindenki megtalálhatná azt a mozgásformát, amit igazán tud élvezni. A gond nem is ezzel van, hanem a motivációval. A megoldás nehézkes keresése helyett sokkal könnyebb a kifogás gyors megtalálása.

Mondjuk ki bátran: sokan egész egyszerűen lusták. A lustaság azonban sajnos nem marad büntetlen. A lustaság sem tesz immunissá a zsírpárnák ellen. A két lábon járó élő bizonyítékok naponta szembe jönnek velünk az utcán. És ekkor még a szerencsésebbek közé tartozunk, mert ha nem, akkor mi magunk vagyunk a két lábon járó élő bizonyítékai a lustaság kellemetlen következményeinek. A 65% alapján ennek van a nagyobb esélye.

Kifogás No. 1: Nem fér bele az időbe

Gyakori kifogás, hogy egyszerűen nincs idő mozogni. Ez sajnos nagyon sok esetben igaz is. A hivatalosan 8 órás munkaidő gyakran inkább 10-12 óra. Ezután pedig még haza kell menni, esetleg vacsorát főzni a családnak, lefektetni a gyerekeket.

A nap végén a legtöbben megvacsoráznak, lezuhanyoznak, és egyszerűen bezuhannak az ágyba. Sokan panaszkodnak arra, hogy nemhogy sportra, semmire nincs idejük. Ezt elfogadni azonban nagyon nem jó irány. Muszáj tenni annak érdekében, hogy kicsit kilépjen a mókuskerékből.

Ilyen időbeosztás mellett valóban nincs idő naponta több órát kondizni, de nem is kell. Ha már kétnaponta fél órát rá tud szánni a mozgásra, az is rengeteget jelent.

Nagyon nehéznek tűnhet hajnalban felkelni azért, hogy elmenjen futni vagy biciklizni egyet. De ha rászánja magát, akkor rájön, hogy ahelyett, hogy fáradtabbak lenne a korábban keléstől, inkább energikusabb lesz egész nap. Ez annak a semmiségnek köszönhető, hogy reggel egy kis mozgással kezdte a napot. A sport ugyanis, még akkor is, ha nem is órákig végzi, felpörgeti és feltölti. Még jobban, mint egy kiadós alvás.

Mit kaphat a rendszeres mozgástól?

Ha erőt vesz magán, és a passzív életmód helyett rendszeresen mozogni kezd, nagyon hamar elkezdi tapasztalni ennek pozitív hatásait.

Melyek a rendszeres mozgás azonnali hatásai

  1. rendszeres mozgás

    Tudja, hogy melyek a rendszeres mozgás legfontosabb előnyei?

    Az első, ami fel fog tűnni, az, hogy – amint azt már említettem – több lesz az energiája. Fittebb, frissebb lesz. Ezt már az első alkalmak után is érezheti majd.

  2. Hamar feltűnhet majd az is, hogy javul az anyagcsere, és egész egyszerűen energikusabbnak érzi magát. Sokkal több dolgot lesz képes megcsinálni, mint korábban. Talán el sem hiszi, míg ki nem próbálja, pedig így van. Ha hiszi, hanem. Tapasztalatból mondom Önnek.

A rendszeres mozgás hosszabb távú hatásai

Ezek még feltűnőbbek lesznek.

  1. Ha van némi súlyfeleslege, akkor ez elkezd eltűnni, ha pedig nem volt elég feszes, akkor ez a probléma is elkezd megoldódni.
  2. Az általános állóképessége jelentősen javul, látható izmok épülhetnek a rendszeresen megmozgatott ízületek köré.
  3. A mozgással együtt rengeteg méreganyag távozik a szervezetéből a megfelelő anyagcserének köszönhetően. Ez pedig abban is megnyilvánulhat, hogy szebb lehet a bőre és a haja is. Mindez meglátszódhat majd például az orvosi vizsgálatok eredményein is. Nem kell azonban orvoshoz menni ahhoz, hogy érezze.
  4. Egyre jobban érzi magát, és talán mintha derűsebben is tekintene a világra.

Ha rosszul csinálja, akkor fájhat is

Nem árt azonban tudni, hogy a sporttal is csak akkor tesz jót az ízületeinek, ha megfelelő mozgásformát választ magának, és azt jól csinálja. Vagyis nem terheli meg vele aránytalanul az ízületeit. Ha eleve van egy gyenge pontja, akkor ne olyan sportot akarjon mindenáron űzni, ami azt a részét terheli fokozottan. Példának okáért fájós térddel ne akarjon kilométereket futni minden reggel. Viszont ha már fáj a térde, akkor mindenképpen derítse ki a fájdalom okát.

Problémát okozhat magának azzal is, ha nem megfelelően végez el bizonyos gyakorlatokat. Ilyenkor a rossz terhelés miatt krónikus fájdalommal is számolhat.

Gyakori hiba még a túlerőltetés is. Ez főleg akkor fordulhat elő, ha hirtelen elhatározásból szeretne például jó sokat fogyni. A nagy fellelkesülésben a semmiből egyszer csak rengeteget mozog, edz, aminek következtében túlhajtja magát. Ez bizony komoly fájdalommal járhat. Nagyon fontos a mértékletesség: ha eddig egyáltalán nem mozgott, akkor óvatosan kezdjen hozzá. Ne ugorjon egyből fejest a mély vízbe!

Apró léptekben, de annál nagyobb kitartással haladjon a kijelölt útján.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük