Háton vagy oldalt alszik?

Hogyan szeret aludni? Háton vagy inkább oldalt fekve érzi jobban magát alvás közben?

Vannak olyanok, akiknek akár 4 órai alvás is tökéletesen elég. Ezzel szemben másoknak pedig minimum 10 óra alvásra van szükségük ahhoz, hogy jól érezzék magukat. Ez egyénenként eltérő. Általában azonban az egészséges felnőtteknek 7-8 óra alvásra van szükségük. Talán nem meglepő az sem, hogy a túl kevés és a túl sok alvásnak is vannak hátrányai.

Ha keveset alszik, akkor nem tudja kipihenni magát, és az egész napja morcosan fog eltelni. Ha pedig állandóan túl keveset alszik, akkor ez akár szív és érrendszeri betegségek kialakulásához is vezethet. Ha hajlamos a cukorbetegségre, akkor a túl kevés alvás is erősítheti a diabétesz kialakulását.

Ami viszont már meglepő lehet az az, hogy ha túl sokat alszik, akkor ugyanúgy nagyobb a valószínűsége, hogy ezektől a korábban felsorolt krónikus betegségektől vagyis a cukorbetegségtől, vagy valamelyik szív és érrendszeri betegségtől szenved.

Nemcsak az alvással töltött időnek, hanem az alvási pózoknak is szerepe van egészsége alakulásában.

Tudta azt, hogy alvási pozíciója szerepet játszik abban, hogy milyen hamar jelennek meg arcán a ráncok, vagy hogy horkol-e vagy pedig nem?

  • Nyilván nem könnyű megváltoztatni azt az alvási pózt, amelyet már megszokott, és jól érzi magát közben, de azért érdemes megismerni, hogy milyen következményei lehetnek annak, ahogyan szeret aludni.

Háton fekve szeret aludni?

Ha igen, akkor sok orvos is osztja a véleményét, mert általános nézet szerint a háton fekvés jót tesz a gerincének és a nyakának. Azt persze nem árt tudnia, hogy leginkább párna nélkül vagy pedig csak egy kispárnával igazán egészséges a háton alvás is. Ha túl sok párna van a feje alatt, akkor a gerince és a nyaka is görnyedt tartásba kényszerül.

Amikor a hátán fekszik, akkor az arca sem gyűrődik hozzá a párnához, és nem lesz olyan hamar ráncos az arca.

A háton fekvés sem “fenékig tejfel” azonban. Van hátránya is. Mégpedig az, hogy jóval nagyobb az esélye annak, hogy horkol alvás közben. Ezt ugyan Ön nem hallja, a párja azonban annál inkább.

Az oldalt fekvés a kedvenc póza?

alvás

Oldalt fekve szeret aludni?

Ha igen, akkor általában mindig ugyanazon az oldalán alszik. Már amennyire emlékszik erre alvás közben.

A bal oldalon alvás kifejezetten javasolt a terhes nőknek, mert ez javítja a vérkeringésüket. Ez pedig a magzatnak és az anyának is előnyös. A háton alvás azért nem jó, mert a baba miatt túl nagy nyomás nehezedik a hát alsó részére.

A gyomorpanaszokkal küszködőknek is előnyösebb az oldalt fekvés, mert könnyebben tudnak elaludni, mint háton fekve.

Az oldalt fekvésnek azonban megvan az a hátránya, hogy ilyenkor nyomódnak a belső szervek, ezért amennyire lehet érdemes egyszer a bal oldalon máskor pedig a jobb oldalon aludni, illetve nagyjából ugyanannyit aludni a jobb és a bal oldalon.

Az oldalt fekvés nem kedvez még az alul lévő karnak sem, mert akár a teste alá kerül a keze, akár a feje alá teszi, könnyebben zsibbad el.

A nőknél még további hátránya az oldalt fekvésnek az is, hogy arcuk hamarabb ráncosodhat a párnához gyűrődve. Emellett pedig különösebb a nagyobb mellű nők legyenek óvatosabbak az oldalt fekvéssel, mert oldalt fekve a mellek lefelé lógnak, és megnyúlnak a mell tartószalagjai.

Oldalt fekvéskor arra figyeljen, hogy a feje alá egy olyan párnát tegyen, ami biztosítja azt, hogy ne lógjon le a feje, és jól kitölti a válla és a feje közötti szélességet. Olyan párnát válasszon, amelyik megtámasztja a fejét.

A hason fekvés hátrányai túlsúlyban vannak

Ha erősen horkol, akkor Önnek előnyös a hason fekvés, mert csökkenti a horkolást.

Vannak azonban hátrányai is a hason fekvésnek. Az egyik legfontosabb az, hogy nem támasztja alá a gerincét. Az ellazult pihenés helyett összenyomja a csigolyákat, és a gerincet tartó izmokat. Ez pedig könnyen hát és gerincfájást okozhat.

Másrészt pedig akár jobbra, akár balra fordítja közben a fejét, ez egy természetellenes tartást ad a nyakának, ráadásul még meglehetős mozdulatlanságra is kényszeríti a fejét, ami a merev tartás hátrányaival is jár.

Ön milyen pozícióban szeret aludni?

  • Az egyes alvási pózok előnyeinek és hátrányainak az ismeretében változtatni fog az alvásán?

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük