Fájdalom csillapítása természetesen

Egy fájdalomcsillapító bekapása hamar elmulaszthatja valós és képzelt fájdalmát is. A fájdalomcsillapító gyógyszerek túlzott szedésének azonban a mellékhatások miatt nagyobb ára lehet, mint előnye.

A fájdalomnak ugyanis fontos élettani feladata van. Jelzi, hogy amit éppen most csinál, az nem tesz jót a testének, és hagyja abba, ami éppen a fájdalmát okozza. Pihentesse a fájdalmas ízületeket, és másokat mozgasson meg. Vagyis csináljon valami mást, egy rövid időre.

Egy ilyen beiktatott pihenő alatt ugyanis a túlerőltetett ízületek a pihentetéssel regenerálódhatnak, míg egyéb, egyáltalán nem használt ízületei pedig megmozdulnak. A fájdalom tehát szervezete hasznos jelzőrendszere. Nem arra szolgál, hogy gondolkodás nélkül elnyomja valamivel a fájdalmat, hanem arra, hogy vegye komolyan a figyelmeztető jeleket.

Nem kell tehát gondolkodás nélkül elnyomni fájdalmát. Nyilván vannak olyan fájdalmak, amikor nem kerülheti el, és szükség van a fájdalomcsillapító szedésére. Vannak azonban olyan helyzetek is, és minden bizonnyal ezek vannak nagy többségben, amikor a gyógyszeres kezelés helyett természetes fájdalomcsillapítást is alkalmazhat.

Természetes fájdalomcsillapító módszerek gyógyszerek helyett

Tartson időnként szünetet ülőmunkája során

Ha teheti, akkor óránként álljon fel néhány percre, és mozgassa át munkája közben mozdulatlanságra kényszerített ízületeit. Álljon fel, sétáljon kicsit, dőljön előre és hátra, jobbra és balra. Körözzön néhányat a könyökével, a karjaival és a vállaival, döntse előre és hátra, jobbra és balra a fejét, körözzön vele néhányat. Csináljon néhány csípőkörzést. Rogyassza be a térdét, és a térdével is körözzön néhányat jobbra és balra is. Mozgassa meg mindkét lábfejét. Körözzön velük jobbra és balra, feszítse be, és utána pedig spicceljen.

Ezzel megmozgatja, és kilazítja elgémberedett izmait. Felélénkíti az ízületekben a vérkeringést, ami gyorsabb ütemben fogja tudni elszállítani a sejtekben lerakódott salakanyagokat, amelyek előbb-utóbb gyulladást okozhatnak. A legtöbbször valamilyen gyulladás okozza fájdalmát. Ízületei rendszeres átmozgatásával ezeknek a gyulladásoknak a kialakulását előzi meg. Felmérések szerint óránként néhány perces könnyed mozgással a felére csökkentheti a fájdalmak kialakulásának a lehetőségét.

Ha nem teheti meg, hogy minden órában felálljon a munkájából, vagy annyira belefeledkezik kedves időtöltésébe, hogy nem is veszi észre, hogy milyen gyorsan szalad az idő, akkor 1-1 feladat elvégzésekor tartson rövid szünetet. Nem az óránkénti néhány perces mozgás a lényeg, hanem nem használt ízületeinek rendszeres fájdalomelűző átmozgatása.

Ülőmunkája közben csillapítsa fájdalmát mozgással, illetve a rendszeres mozgással előzze meg a fájdalom jelentkezését.

Ülőmunka közben támassza meg a hátát!

Ülőmunkája közben se feledkezzen meg a fájdalom távol tartásáról. Üljön kényelmesen, dőljön hátra a székében, vállát pedig feszítse hátra. A helyes ülésmód megtartásával akár 30 százalékkal is csökkentheti csípő, hát, váll és nyakfájdalmát. Ha ergonomikus székén megfelelően ül, akkor ízületei kevésbé feszülnek meg, és nem fáradnak el, nem gyulladnak be olyan könnyen.

Fájdalomcsillapítás fogyással

Ha túlsúlyos, akkor jóval nagyobb a mozgásszervi betegségek kialakulásának kockázata. Felmérések szerint aki túlsúlyos, az nagyobb eséllyel lesz lúdtalpas, könnyebben fájdul meg a sarka, és jóval nagyobb a térd porckopásának a kockázata is. Kutatások szerint már 5 kg súlytöbblet 30%-kal növeli meg a térdkopás kockázatát.

Hátfájása is mérséklődni fog, ha nem kell állandóan olyan nagy súlytöbbletet tartani a gerincének.

A fogyáshoz persze meg kell változtatnia korábbi étrendjét. Több friss gyümölcsöt és zöldséget, valamint teljes kiőrlésű gabonákat kell ennie, és csökkenteni kell a zsíros és szénhidrátdús ételek fogyasztását. Ez pedig azt jelenti, hogy nemcsak étrendjének a szerkezetét, hanem könnyen lehet, hogy étkezésének a mennyiségét is érdemes csökkenteni. Személyre szabottan egy dietetikus tud Önnek tanácsot adni étrendje egészségesebbé formálásához, de egy gyógytornászhoz vagy természetgyógyászhoz is bátran fordulhat hasznos tanácsokért.

A sikeres fogyáshoz nemcsak étrendje átalakítására, hanem még az ízületeit kímélő rendszeres mozgásra is szüksége van. Ebben is személyre szabottan egy gyógytornász tud Önnek segíteni.

Gyógynövények, illóolajok, valamint a hideg és meleg borogatás

gyógynövények ízületi fájdalom ellen

Különféle gyógynövények ízületi fájdalom ellen

Sok gyógynövény gyulladást csökkentő és hámregeneráló hatású. A kamillatea, a nyírfakéreg, a körömvirág vagy a fekete nadálytő.

Az illóolajok is fokozzák szervezete öngyógyulását. Vérbőséget okoznak, és ezzel mérséklik a gyulladást, mert kimossák a sejtekből a lerakódott salakanyagokat, a fájdalomkeltő prosztaglandinokat.

Kiváló, mellékhatások nélküli fájdalomcsökkentő lehet a zsálya, a boróka, a majoránna, a borsmenta, a rozmaring vagy az eukaliptusz.

Melegítő és hűtő borogatást is használhat fájdalma csökkentésére. A begyulladt ízületeket érdemes hűteni például mirelit zöldségekkel vagy jégakkuval, míg a berozsdásodott, nehezen mozgó ízületekre a meleg borogatás hoz enyhülést és gyógyulást. A meleg borogatás felélénkíti a vérkeringést, és felgyorsítja a gyulladást okozó salakanyagok, így a prosztaglandinok eltávozását a szövetekből.

Fájdalomcsillapítás akupunktúrával, akupresszúrával

Az akupresszúra és az akupunktúra csökkentik a fájdalomérzetet, és a közérzetét is javítják.

Az akupunktúra teste meghatározó pontjaiba beszúrt tűk hatására feloldja a fájdalmat és a betegséget okozó gátakat, és biztosítja az életenergia további szabad áramlását a meridiánokban.

Hatásos fájdalomcsillapító fejfájás, hátfájás vagy különféle izomfájdalmak kezelésére. Szakképzett szakember által megfelelő helyre beszúrt tűk hihetetlen enyhülést hozhatnak fájdalmára. Különösen akkor, ha a fájdalom csillapításában más módszerekkel együtt, pl. az egészségesebb életmódra való áttéréssel együtt alkalmazza.

Relaxálással, meditálással a fájdalom ellen

Nem meglepő, hogy napjaink felfokozott élettempója, az állandó rohanás, a megfelelési kényszer állandó stresszt okoz, és ennek hatására a folyamatos feszültségben élő ember képtelen ellazulni, pihenni, regenerálódni. Ennek pedig egyenes következménye, hogy testének jelzőrendszere fájdalomüzenetekkel figyelmezteti az ízületekben felhalmozott túlzott feszültségre.

A relaxációs légzési technikák gyakorlásával elméje elvonja figyelmét mindennapi gondjaitól, negatív gondolatairól, és elméjének lelassulása teste ellazulását is segíti. Ennek során vegyen mély levegőt az orrán keresztül, majd tartsa benn néhány másodpercig, ezután pedig lassan száján át lélegezze ki az elhasznált levegőt. Ha ezt néhányszor egymás után megismétli, akkor máris megkönnyebbül.

Meditálás közben a figyelmét 1-1 meghatározott dologra, például egy tárgyra, egy szóra vagy a légzésére irányítja, és ez segíti kizökkenteni az Önt éppen foglalkoztató megoldatlan problémáiból.

A meditáció során az egyén megtanulja a figyelmét összpontosítani speciálisan megválasztott szóra, szavakra, tárgyra vagy lélegzetre, és képes leállítani azon gondolatokat, amelyek általában foglalkoztatják. Ez a gyakorlat egy magasabb szintű fizikai ellazulást, szellemi nyugodtságot hoz létre. Kezdők a meditálást csendes helyen, fekve vagy ülve, gyakorlottak akár állva vagy sétálva nyilvánosan buszon, váróteremben is elvégezhetik.

A meditáció nemcsak fájdalma enyhítésére, hanem számos egészségügyi problémájának a megoldására használható. Így például az álmatlanság ellen vagy depressziójának az enyhítésére is.

Nevetéssel is csökkentheti fájdalmát

Nem arra gondolok itt, hogy nézzen meg egy vígjátékot a tévében, bár ha szorongásra vagy depresszióra hajlamos, akkor egy horrorfilmnél egy vígjáték mindenképp jobb választás, hanem inkább arra, hogy mozduljon ki otthonról. Menjen ki a szabadba, és lássa meg a szépet és a jót. A természetben könnyebben megtalálja ezt, mint szorongó, depresszióra hajlamos emberként másokban.

Ha teheti, akkor kapcsolódjon ki, találkozzon a barátaival, menjenek el szórakozni.

Kapcsolódjon ki! Beszélgessen a családtagjaival, érdeklődjön felőlük. Beszéljék meg esténként a vicces, érdekes dolgokat is, és mosolyogjon, nevessen egyre többet.

Mellékhatások nélkül segít a mozgás is fájdalma csillapításában vagy fájdalma kialakulásának megelőzésében

Mozogjon rendszeresen, mert a mozgás nemcsak a munkája közben nem használt, berozsdásodott ízületeit mozgatja meg, hanem az endorfin (boldogsághormonok) felszabadításával a közérzetét is javítani fogja.

Jó ha tudja, hogy a rendszeres szabadidős mozgás alól akkor sincs felmentve, ha fizikai munkát végez, mert a mozgásnak éppen az a lényege, hogy más ízületeit használja, mint amit rendszeresen túlhasznál, és elfáraszt a dolgos hétköznapokon.

Mit fog tenni ma kisebb-nagyobb fájdalma ellen?

  • Szeretne munkatársunktól munkaidőben (reggel 8-tól este 8-ig) tanácsot kérni a (+36-1) 269-2946-os számon?

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük