Harmónia Centrum
Meditálás lelki békéjéért
(+36-1)269-2946
Mi fáj? Mi a panasza?
Hatékony gyógymód kereső...

Meditáció az egészségéért

Testi vagy lelki problémáinak megoldásáért meditálna?

A meditáció egy olyan hatásos eszköz lehet a kezében, amit felhasználhat szellemi és testi állapota karbantartására is.

  • meditáció lelki békéjéértA rendszeres meditálás békét teremt a lelkében.
  • Érzelmei és gondolatai lecsillapításával segít megismerni önmagát. Ezzel nemcsak a gondolatait és érzelmeit, hanem a testét is képes lesz uralni.
  • A spirituális felhangokat lehámozva róla, egy olyan eszköz a kezében, amelynek segítségével egyensúlyban tarthatja testi és szellemi állapotát, megőrizheti nyugalmát és szellemi frissességét.

Relaxálás és a meditáció

Amikor a relaxálás hatására a lelkében és testében felgyülemlett feszültségek kiengednek, akkor nyugodt, pihent és kiegyensúlyozott lesz. Ilyen állapotban bánni tud érzelmeivel és gondolataival.

  • Gondolataink állandóan zakatolnak agyunkban felfokozott állapotban meg-meglódulva, pihenten pedig lelassulva, és visszahatnak a testünk minden porcikájára.
  • A nyomasztó, fájdalmas gondolatok negatív üzeneteket küldenek a sejteknek. Felgyorsul a légzésünk, erősödik a szívverésünk, megváltozik az anyagcserénk.
  • Kellemes gondolatok hatására egészen más folyamatok indulnak el.

Biztos kiegyensúlyozottan szeretné tölteni egész életét

  • Azt tapasztalja azonban, hogy a gondolatainak bizony nem lehet parancsolni.
  • De vajon valóban nem lehet?
  • A jól megszokott fekete-fehér, igen-nem kategóriákban gondolkodva valóban szinte lehetetlen.
    • A türelem azonban lehetőségeket teremt.
    • Ha türelmesen, kitartóan és gyengéden közelít gondolataihoz, akkor feltárulnak Ön előtt a mélységei, és gondolatai közel engedik magukhoz. Lehetőséget adnak arra is, hogy megismerje működési mechanizmusaikat, és finoman befolyásolja őket. Finoman, ügyesen, módszeresen, és kitartóan. Mindössze ennyi a kulcsa gondolatai befolyásolásának.

Gondolatai olyanok, mint a gumilabda, ha lenyomja a víz alá. Minél lejjebb nyomja, annál nagyobb erővel ugrik ki, amint elengedi. Gondolataival csak nagyon gyengéden, türelmesen, kitartóan, és jó szándékkal és ügyes módszerekkel érhet el bármit is.

  • Így megközelítve viszont szinte bármit.

Csak figyeljen magára!

A meditálás során kényelmesen elhelyezkedve, ülő testtartásban - a széken vagy a szőnyegen ülve egyenes gerinccel -, figyelmét fokozatosan befelé, a légzésére irányítja. Ennek nagyon egyszerű oka van.

  • Légzésünk automatikusan és akaratlagosan is ugyanolyan jól működik.
  • Akár odafigyelünk, akár nem, rendben működik.

Az orrán lélegezve figyeli, ahogy be, majd kiáramlik a levegő. Nem baj, ha kezdetben még nem érez semmit. Később előbb-utóbb kialakul a levegő áramlásának az érzete. Csak arra figyeljen, hogy ne gyorsítsa, és ne lassítsa a légzését, csak figyelje.

  • meditálásPersze azonnal nem fog sikerülni. Kezdetben időnként elkalandozik a figyelme. Kósza gondolatai jelennek meg, amelyeket újabbak váltanak, és eközben elkalandozik a figyelme a légzéséről. Ez nem baj. Mindenkinél így van az elején, ez természetes. Csak annyit tegyen, hogy amint észrevette az elkalandozást finoman irányítsa vissza újra a figyelmét légzésére.
  • És tegye ezt türelmesen, ahányszor csak észreveszi az elkalandozást.

Más gondok is lehetnek. Vérmérsékletétől függően egy idő után elkezdi unni. Talán arra is gondol, hogy van egyáltalán értelme ennek az egésznek. Ez bizony fontos kérdés. De ha kitart gondolatai elkalandozása és az unalom közben, akkor megtapasztalja majd, hogy mennyi apró, érdekes dolog lehet abban, hogy csak lélegzik, csak van, anélkül, hogy valamilyen lázas tevékenységbe kezdene vagy tervezgetne.

Békét teremt a lelkében

A gondolatok megjelenését és tovatűnését megtapasztalva érzelmei hullámzását figyelheti meg, és ez harmóniát teremt. Az „itt és most” állapotában van, ami csak annyit jelent, hogy itt és most rendben mennek a dolgok. Nincsenek korábbi félelmek, nincsenek rossz dolgok. Az örök jelen állapota van. Ez a meditáció az itt és most. Ez ugyan nem szünteti meg élete nehézségeit, de csökkenti félelmeit és szorongásait.

Ha izgő-mozgó típus, és állandóan tesz-vesz, akkor igencsak szokatlan lesz még 5 percig is nyugodtan, egy helyben ülni. Ezért a meditálást kezdje 5-10 perccel, és reggeli felkelés után és az esti lefekvés előtt. Ekkor még illetve már nincs annyira felpörögve.

  • Később már fél órára is növelheti egy-egy meditálás idejét.
  • Olyankor meditáljon, amikor nem fogják megzavarni.

Kezdetben legyen türelmes. Akkor is, ha úgy érzi, hogy semmilyen előrelépés sem jelentkezik.

  • A meditáció lassan csendesíti le a belső világát.
  • Belső békéjének megtalálásához időre van szüksége.

Kétféle formája van a meditációknak:

  1. A figyelmet koncentráló, a jelenre összpontosító buddhista meditáció, amelynek a lényege, hogy csendben figyeljük a légzésünket, miközben a gondolataink jönnek és mennek. Ahogy fentebb is leírtuk.
  2. A másik a transzcendentális meditáció, amikor a meditáló állandóan egy mantrát kántál.

Az Ön számára melyik lesz a jó meditációs módszer?

Zen vagy csakra, buddhista vagy transzcendentális meditáció, és még számtalan egyéb meditációs módszer. A meditációk célja mindig ugyanaz:

  • kevesebb stressz, jobb koncentrálási képesség, érzései és gondolatai eredményesebb kezelése.
    • Ezt a célt azonban más-más úton érik el.
  • Melyiket válassza? Melyik lesz Önnek a legeredményesebb?
  • Munkatásunk a 06-1-269-2946-os számon válaszol kérdéseire.

Nem biztos, hogy az elsőként használt módszer lesz az Ön számára a legjobb. Próbáljon ki több módszert, és válassza az Önnek legjobbat.

  • Ha szereti azt, amit csinál, akkor nagyobb az esélye arra, hogy ki is fog tartani mellette.

A meditáció jótékony hatásai

meditálásHatásos módszer belső nyugalmának megtalálásához, jó közérzetének a megőrzéséhez. Jó módszer a stressz levezetéséhez.

  • Ön miért szeretne meditálni?

Meditációval könnyebb leszokni a dohányzásról

A meditáció megkönnyítheti a napi dohányadag csökkentését. Rövidtávon legalábbis.

Meditációval elkerülheti a szívrohamot

A mantrázást alkalmazó meditációs módszer (transzcendentális meditáció) bizonyítottan csökkenti a szívroham következtében bekövetkező halálozás arányát.

  • A meditálóknak csökken a vérnyomása, és javul a stressz kezelő képessége is.

Meditálással a fájdalom ellen

Ha az agykérgünk vastagabb lesz, akkor képesek vagyunk csökkenteni fájdalmunkat. Egy kutatás szerint a meditálás hatására a fájdalomérzet akár 40%-kal is csökkenhet.

  • Zen meditációs gyakorlatok rendszeres végzésével képes lesz bizonyos agyterületek megvastagítására. Ez csökkenti a fájdalomérzetét. Ehhez természetesen kitartó meditálásra van szükség.
  • A kutatók szerint ugyanolyan fájdalomcsillapító hatása van a meditációnak, mint a morfiumnak és más fájdalomcsillapítóknak.
  • Ön szerint a meditáció vagy a fájdalomcsillapítók szedése jár kevesebb mellékhatással, és kisebb kockázattal?

Oldja szorongását, csendesedjen el!

Hatásos a jelenre figyelő, tudatos koncentrálás:

Meditálással a koncentrációért

Hosszabb ideig, és jobban tud koncentrálni, ha rendszeresen meditál.

Meditációval a csoki függőség, a sóvárgás ellen

Édesszájú?

  • A csokoládé utáni vágyát segíthet csökkenteni a buddhista meditáció.
  • A sóvárgás csökkentésével már nem is kívánjuk annyira ezt az édes kísértést.

Magabiztosság és felkészülés a kihívásokra. Induljon sokkal jobban a napja?

  • 29 év tapasztalatával segíthetek Önnek lelke lecsendesítésében?

Meditálna Benke Rita természetgyógyász segítségével?

  • Előzetes bejelentkezés alapján várom.
  • Munkaidőben hívja a +36-1-269-2946-os telefonszámunkat.
  • Vagy töltse ki az űrlapot. Az űrlapon adja meg elérhetőségét, és munkatársunk hamarosan visszahívja Önt.
  • Az első konzultáción egy kis ismerkedés, víz vagy teafogyasztás után azonnal belevágunk egy kellemes verbális, vezetett meditációba.

Gyógyulásához kérjen információt most!

Az Ön neve*:
E-mail címe*:
Telefonszáma*:
Üzenete*:
Ellenőrző kérdés *: (Mi Magyarország fővárosa?)
 

A *-gal jelölt mezőket mindenképp töltse ki!
Adatait bizalmasan kezeljük. Harmadik félnek nem adjuk ki. Munkaidőben 3 órán belül, munkaidőn kívül a következő munkanap délelőttjén visszahívjuk.