Harmónia Centrum
Fogyni szeretne?
(+36-1)269-2946
Mi fáj? Mi a panasza?
Hatékony gyógymód kereső...

Miért szeretne fogyni?

  • fogyni szeretneNem fér bele kedvenc ruhájába?
  • Szégyelli felesleges kilóit mások előtt?
  • Vagy valamilyen egészségügyi problémája van?

Bármelyik is az ok, hosszú távon heti fél, egy kg fogyás ideális. Ezt hosszú távon is megtarthatja. Fogyása persze nem lesz egyenletes, egyszer lassabban, máskor pedig gyorsabban mennek le a plusz kilók.

  • Gyors fogyáskor másfél-két kilót ad le a fogyókúrázó egy hét alatt. A siker látványosabban jelentkezik, de az elért súly megtartása nem könnyű. A gyors fogyókúrázók a leadott kilókat a fogyókúra után könnyen visszaszedik. Ezzel szemben fokozatos fogyásnál hetente kb. fél kilóval csökken a testsúly. Ez viszont a kevésbé kitartóknál megnehezíti a motiváció fenntartását.

Mi a fogyás titka?

Fogyni akkor fog, ha több kalóriát éget el, mint amennyit bevisz. A fogyás titka ilyen egyszerű. Mégsem ennyire egyszerű azonban fogyni. A kalóriaszámlálás sokakat stresszessé tesz. Ha a hirtelen felbuzdulás nem párosul kellő kitartással és életmód váltással, akkor ott vagyunk, ahol a part szakad. A fogyókúrás porok vagy a csodát ígérő kúrák az abbahagyásuk után csalódást okoznak, és még több súly jön vissza ránk.

  • Ön hányszor próbált már lefogyni?
  • Fogyásához milyen módszert választott?

Válasszon olyan módszert, amely nem kíván meg túlzott erőfeszítést, és apró, de egyenletes lépésekkel viszi a célja felé. Túlzó lemondással, nem érhet el tartós sikert. Egy idő után erőfeszítéseit aránytalanul soknak fogja érezni az elért eredményekhez képest, ezért felhagy majd vele.

  • Csodák csak a reklámban vannak. A fogyás legjobb módszere a fokozatosságon és a kitartáson alapul. Ha elhatározza, hogy le szeretne fogyni, változtat az életmódján, és elhatározása kellő kitartással párosul, akkor sikeresen le fog fogyni. Ha egészségesebben táplálkozik, rendszeresen mozog, és kitartó, akkor tartós sikert fog elérni a fogyásban is.
  • Ha most azt mondja, hogy ez ugyanaz, mint az élet bármely más területén sikert elérni, akkor bizony nem jár messze az igazságtól. Nincs új a nap alatt a kilók elleni folyamatos harcában sem.

Mennyire komoly az elhatározása?
Mit hajlandó tenni sikeres fogyásáért?

Életmód váltás, egészséges étrend, rendszeres testmozgás

  • Ezen múlik minden, de azért mégsem ilyen egyszerű lefogyni.

Étkezési szokásain hogyan változtasson az, akinél felesleges kilói hátterében valamilyen érzelmi, lelki probléma van?

  • Ön mit gondol?
  • Mi az oka súlyproblémájának?

Már lefogyni sem könnyű, de még nehezebb megtartani elért testsúlyunkat.

Mi az oka az elhízásnak?

Élvezzük civilizált életünk kétségtelen előnyeit, de szenvedünk a hátrányaitól. A túl sok jóért való kíméletlen hajszában túlhajszoltak leszünk, alig mozgunk, és ráadásul kalóriadús ételeket fogyasztunk, amelyek olyan ízletesek, hogy alig tudjuk abbahagyni az evésüket. A pénztárcánk megengedi, hogy elviselhetetlen terhet rakjunk a lábainkra és a vázrendszerünkre.

  • Ezzel csak az a gond, hogy a gerincünk és a szívünk is egyre nehezebben bírja a civilizáció felesleges terhét.
  • Az elhízás számos testi bajunk okozója lehet. Daganatos betegségekre valamint szív és érrendszeri megbetegedésekre hajlamosít.

Pl. az internetnek (a civilizációnak) hála ezt ma már szinte mindenki tudhatja, mégis miért van akkor annyi elhízott, túlsúlyos ember?

  • Miért olyan nagy a diétát abbahagyók száma?
  • Miért sikertelen annyi hirtelen fellángolásból elkezdett fogyókúra?
  • Vajon jól választunk a ránk ömlő, csodát ígérő fogyókúrás ajánlatok sokaságából?
  • Vagy talán nem is az ajánlatokban van a hiba, hanem az elvárásainkkal, a kitartásunkkal és a hozzáállásunkkal?

Ön is feltette már azt a kérdést magának, hogy „miért volt sikertelen a fogyókúrám”?

Leginkább talán azért, mert szó szerint a fogyókúrát kúraszerűen alkalmazta.

  • Ha hosszú távon megváltoztatja helytelen táplálkozási szokásait, akkor sokkal biztosabban érhet el sikert.

Lefogyni sem könnyű, de még nehezebb utána megtartani elért súlyunkat. Mit tegyen azért, hogy ne szerezze vissza a keservesen leadott felesleges kilókat?

Hogyan szabadulhat meg nagy eséllyel végleg felesleges kilóitól?

  1. Hány kilót szeretne fogyni? Elérhető célt tűzzön ki!
    Plusz kilóit mennyi idő alatt szedte fel? Adjon erre a kérdésre őszinte választ, és pár hét alatt ne akarjon megszabadulni hosszú évek alatt felhalmozott felesleges kilóitól! Ha fokozatosan szedte fel ezeket a kilókat, akkor leadni is csak mértékletesen tudja őket. Inkább lassabban, de biztosan fogyjon. Pl. heti fél kilót koplalás nélkül is fogyhat. Fogyás közben ne csak a súlyával, hanem az egészségével is törődjön.
     
  2. Minden igaz, amit a reklámokban mondanak? Vagy a fele sem?
    Ráadásul a sebészkés is az élet megmentésének eszköze a sebész kezében, de nagyon nem való egy sorozatgyilkos kezébe. A reklámok hatására közellenségnek hiszi valamelyik tápanyagot? Az Ön elhízásáért nem hibáztatható egyetlen tápanyag sem: a zsír, a cukor és a szénhidrát mind energiát adó tápanyagok, amelyekre Önnek is szüksége van.
    • Fogyni fog, ha kevesebb szénhidrátot eszik, de egyetlen tápanyag drasztikus csökkentésével nem fog tudni tartós fogyást elérni.
    • De ennek az ellenkezője sem jobb. Ha egyetlen alapanyagot eszik, akkor hiánybetegségek veszélye fogja fenyegetni.
      • Gyógyítsa csak a kutyaharapást szőrivel, és megtapasztalja az eredményt.
      • Vagy már többször is túl van ezeken a keserves tapasztalatokon?
         
  3. Mérleg módszer mértékkel
    A mérleg nem hazudik. Csak az a kérdés, hogy tud-e olvasni belőle, és kellő türelme és kitartása van az olvasásához, és itt nem a leolvasás pillanataihoz szükséges türelemre gondolok. Ha minden nap a mérleg mutatóját lesi, akkor mikor lesz ideje fogyni? A türelem nagyobb eséllyel fogja megszabadítani felesleges kilóitól. Nemcsak boldogabb, hanem eredményesebb is lesz, ha ritkábban mér.
     
  4. Cukor helyett más szénhidrátok
    A cukrot kerülje el, ha fogyni szeretne. Alattomos ellensége. Nemcsak kalóriában dús, hanem még gyorsan fel is szívódik, ezért még éhesebb lesz tőle. Azonban gyümölcsökben, zöldségekben és gabonafélékben lévő összetett szénhidrátok már a szövetségesei lesznek. Lassan szívódnak fel, és egyenletes vércukorszintet alakítanak ki.
     
  5. Barátkozzon a rostokkal!
    Ha komolyan gondolja a fogyást, akkor a rostok lehetnek a legjobb barátai. Méregtelenítenek és telítenek, de nem adnak energiát.
    • Mi a kedvence?
    • Milyen rostban gazdag élelmiszereket kedvel?
    • Ezeket egye.
       
  6. Csak mértékkel. Csökkentse az állati eredetű zsírokat!
    A húsokban lévő telített zsírsavak jóval egészségtelenebbek, mint a növényekben előfordulók. De ez még nem minden. A kalóriatartalma is magasabb az állati eredetű élelmiszereknek.
     
  7. Elmondva nem valami étvágygerjesztő, de fogyasszon több telítetlen zsírsavat!
    Zsír helyett olajat, vaj helyett margarint használjon. Hallott már az omega-3 zsírsavakról? Ez is egy telítetlen zsírsav. Érdemes belőlük többet elfogyasztani, mert az anyagcsere folyamatokban nagyon hasznosak tudnak lenni.
    • Szereti a halakat?
    • A halakban sok van belőlük.
       
  8. Szövetségesei még a vitami­nok és az ásványi anya­gok
    egyen gyümölcsötLegjobban akkor jár, ha nem tabletta, hanem friss zöldség és gyümölcs formájában fogyasztja.
     
  9. A tabletta melyik bokorban nő, és melyik fán terem?
    Számtalan csodát ígérő fogyasztószert talál a drogériákban. Ne feledje azonban, hogy ezek gyártói már akkor elérték a céljukat, amikor Ön fizetett a pénztárban. Testsúlya tartós csökkenéséhez a kitartása és az akaratereje segítheti hozzá, és nem valamelyik tabletta.
     
  10. Egyszerű a képlet: Több mozgás = Tartósabb fogyás
    futásKarosszékében ülve csak a gondolatai száguldozhatnak. A leginkább pedig azt vésse az emlékezetébe, hogy mozgás nélkül nincs tartós fogyás. Egyetlen tabletta gyártója sem fog Ön helyett felkelni a karosszékéből. A tabletta a kozmetikázásra jó lehet. Mozgás nélkül is elérhet néhány hétig tartó sikereket, de ezek a látszateredmények pirrusziak lesznek. Itt nincs mese. Ha koplalás nélkül szeretne megszabadulni felesleges kilóitól, akkor rendszeresen mozognia kell. Legalább heti két-három alkalommal sétáljon, kocogjon, fusson, kerékpározzon vagy ússzon. Kitartásának eredménye nem fog elmaradni, és a mérlegen is látszódni fog.

Mosolyogni szeretne, amikor hetente egyszer ránéz a mérlegre?

  • Ne feledje: A mozgásszegény életmód és az egészségtelen táplálkozás az embereket, a csodát ígérő fogyókúrák pedig a kiagyalóik bankszámláit hizlalják.

Milyen ételeket szeret?

Megfelelő diéta kiválasztása a tartós fogyáshozA megfelelő diéta kiválasztásához kellő önismeretre van szüksége.

  • Milyen az életvitele? Milyen a napirendje?
  • Hogyan és hányszor étkezik?
  • Milyen ételeket szeret?
  • Mennyit és mit mozog?

Ha egy nem Önhöz illő diétát választ, és annak Öntől idegen elvárásait próbálja magára erőltetni, akkor rövidtávon eredményeket érhet el. De az idegen elvárások miatt hamar feladja majd, és hosszú távon nem lesz eredménye. Éppen ezért kínál egyénre szabott megoldásokat a természetgyógyászat.

„Mit egyek, hogy vékonyabb legyek?”

Alma

A vitamindús gyümölcs nemcsak az éhségét csillapítja, hanem még a kalóriatartalma is alacsony.
Magas rosttartalma miatt segíti az emésztését, és méregtelenít is.

  • Magas ásványi anyag tartalma a koleszterin és vércukorszintet is szabályozza.
  • Nyersen fogyasztva a legjobb, de bátran fogyassza sütve vagy párolva is. (jó ez a kép, de ezt nem tehetjük be ide)

Ananász

Bromelain (fehérjebontó enzim) tartalmánál fogva gyorsítja az emésztést, valamint mindössze 53 kalóriát tartalmaz 100 g, ezért fontos a szerepe a fogyókúrákban.

  • Segít akkor is, ha többet ettünk a szükségesnél, továbbá puffadás esetén is gyógytáplálék.
  • Több vitamin és ásványi anyag van benne, de magas a C-vitamin és mangán tartalma is.
  • Ízesíthető vele a natúrjoghurt, müzli, de finom az ananászos csirkemell, és feldobja a gyümölcssalátánkat is.  

Borsmenta

  • Emésztésjavító, vízhajtó, vértisztító, élénkítő, frissítő.
  • Illóolaja szagolgatva, párologtatva csökkenti az éhséget.
  • Teaként napi 1 liter az adagja. 1 evőkanál szárított füvet leforrázunk, 10 percig lefedve kiáztatjuk a hatóanyagokat, majd 4-5 alkalommal elfogyasztjuk.
  • Friss leveleit gyümölcsökhöz, gyümölcslevesekhez, gyümölcssalátákhoz használhatjuk.

Cékla

  • Fontos eleme a léböjtkúráknak.
  • Magas A-, B- és C-vitamin, valamint Kálium tartalma miatt fontos a fogyásban. Segíti a zsíranyagcserét, fokozza az epetermelést, és méregtelenítő hatású.
  • Elsősorban salátaként, léként fogyasztjuk, de készülhet belőle leves, és kipréselt rostjaiból zöldségfelfújt, zöldségfasírt is.
  • Sárgarépával együtt jó májtisztító.

Banán

Anyagcsere javító, magas a B-vitamin, valamint a Kalcium tartalma.

Citrom és egyéb citrusfélék

  • A citromban található C-vitamin az izmokban növeli az L-karnitin termelését, ezzel fokozza a zsírégetést.
  • További előnye, hogy nemcsak a citrom levét érdemes elfogyasztani, mert a benne lévő emészthetetlen anyagok növelik a telítettség érzését is.

Csalán

  • Teaként vértisztító, anyagcsere serkentő.
  • Javítja az epe-, máj- és veseműködést.
  • Vörösvértest képződést segítve hatékony vérszegénység ellen.
  • Teaként napi 1 liter az adagja. 1 evőkanál szárított füvet leforrázunk, 10 percig lefedve kiáztatjuk a hatóanyagokat, majd 4-5 alkalommal elfogyasztjuk.
  • Friss levelei, hajtásai alkalmasak tavaszi leveshez. Spenót módján elkészítve főzeléknek, remekül harmonizál a spárgával.

Csípős fűszerek

  • Ilyen a cayenne bors, csípős mustármag és mustár, chili, erős zöldpaprika, cseresznyepaprika fokozzák az anyagcserét.
  • Alkalmazható levesekhez, rizshez, szendvicsekre, stb.

Görögdinnye

  • Kb. 90 %-a víz. Vízhajtó és méregtelenítő hatású, mert letakarítja a bélfalakat.
  • Kalóriatartalma alacsony, 100 gramm mindössze 28 kcal-t tartalmaz, de gazdag folsavakban és A-vitaminban.

Sárgadinnye

  • Még ez is csak 39 kalóriát tartalmaz 100 grammonként.

Édeskömény

  • Emésztésserkentő, szél-, víz- és hashajtó.
  • Támogatja az epét és a májat.
  • Magas B- és C-vitamin és Káliumtartalma miatt tanácsos a fogyókúrában.
  • Fogyasztható teaként (termése), valamint a gumója saláta, főzelék és leves formájában.

Fahéj

  • Serkenti az emésztést, meggátolja a belekben az erjedési folyamatokat.
  • Csökkenti az inzulinszintet, az éhségérzetet, serkenti a zsírégetést.

Gyömbér

  • Olaja serkenti az anyagcserét, a zsírégetést.

Körte

  • A körte héja koleszterint és kisebb zsírmennyiséget is meg tud kötni. Egyetlen körte 70-80 kalóriát tartalmaz.

Paradicsom

  • Egy újabb alacsony kalóriájú zöldség. Mindössze 18 kcal van 100 grammban, ezért diétához kiváló.
  • Emellett még sok vitamint és ásványi anyagot is tartalmaz.

tartós fogyás titkaJól ismeri önmagát?

  • Elég akaratereje és kitartása van ahhoz, hogy egyedül adja le felesleges kilóit?
  • Vagy jobb, ha valaki útmutatást ad, és felügyeli a fogyókúráját?

Hány kilót szeretne leadni Benke Rita természetgyógyász, reflexológus, fülakupunktúrás addiktológus támogatásával?

  • Előzetes bejelentkezés alapján várjuk.
  • Munkaidőben hívja a +36-1-269-2946-os telefonszámunkat. Munkatársunk örömmel válaszol kérdéseire.
  • Vagy töltse ki az űrlapot. Az űrlapon adja meg elérhetőségét, és kollégánk visszahívja Önt.
  • Az első konzultáción alapos állapotfelmérésre kerül sor, amely alapján eldönthető, hogy milyen módszerrel, az életmód milyen szintű megváltoztatásával, milyen mozgással lehet elérni a kívánt eredményt. Ehhez Benke Rita hozzáteszi a maga tudását és egy sajátos módszert, amellyel elősegíti a sóvárgás és éhségérzet csökkenését, az anyagcsere gyorsítását is.
  • Eljön Ritához felesleges kilóinak tartós elvesztéséért?

Gyógyulásához kérjen információt most!

Az Ön neve*:
E-mail címe*:
Telefonszáma*:
Üzenete*:
Ellenőrző kérdés *: (Mi Magyarország fővárosa?)
 

A *-gal jelölt mezőket mindenképp töltse ki!
Adatait bizalmasan kezeljük. Harmadik félnek nem adjuk ki. Munkaidőben 3 órán belül, munkaidőn kívül a következő munkanap délelőttjén visszahívjuk.