Harmónia Centrum
Leszokna a dohányzásról?
(+36-1)269-2946
Mi fáj? Mi a panasza?
Hatékony gyógymód kereső...

Leszokni a dohányzásról – nem lesz könnyű

Korábban is próbált már leszokni a dohányzásról?

  • Ha igen, akkor biztos tudja már, hogy a dohányzásról való leszokás nem is olyan egyszerű.

A leszokás a cigiről dohányost próbáló feladat

Sok dohányos sokszor elhatározta már, és a legtöbbször nem sikerül leszokni a cigiről. A dohányzók többsége kisebb-nagyobb rendszerességgel próbálkozik a leszokással. Rá kell jönniük azonban, hogy segítség nélkül szinte lehetetlen küldetésre vállalkoznak. A segítség nélküli leszokási próbálkozásoknak mindössze néhány %-a (4-5%) sikeres. Nem túl biztató adat.

  • A dohányzók azért cigiznek, hogy karban tartsák a kedélyállapotukat, és ezzel hatalmas függőséget alakítanak ki.
  • Egy bizonyos ponton túl a dohányzás már olyan szenvedéllyé válik, amelyről segítség nélkül nagyon nehéz leszokni.

Ön is többször próbált már leszokni a cigiről?

  • dohányzásról való leszokásNincs egyedül.
  • Az alkotmányban ugyan nem kapott külön paragrafust, de minden embernek joga van tüdőrákban meghalni. Ezzel a jogukkal hazánkban kb. 2,5 millióan élnek is kisebb-nagyobb napi adagot elfüstölve.
  • Cigizni olyan menő fiatal fejjel. Az első cigi rágyújtásakor csak azzal nem számolunk, hogy ezzel nem felnőttebbek, hanem 8-10 évvel rövidebb életű szenvedélybetegek leszünk.

A dohányzás embert ritkító elfoglaltság:

  • a tüdőrák által okozott halálesetek 90-95 százalékáért,
  • az összes rák által bekövetkezett halálozás 30-35 százalékáért,
  • az idült gyulladás miatti légúti betegségek 80-85 százalékáért,
  • valamint a szív és érrendszeri betegségek 25-30 százalékáért felelős a nikotin.
  • Évente kb. 35.000 ember hal meg hazánkban a dohányzás embert ritkító hatására. Ma már talán kicsit kevesebb ennél, mert ez 2004-es adat, és azóta már kevesebben vagyunk.  

Szereti a kockázatokat, és szívesen emeli a tétet?

Naponta hány szál cigit szív el?

  • Ha 20 szólat, akkor a szívinfarktus kockázata Önnél a 6-szorosára nő.
  • Naponta hány szálat szív? Milyenek a kilátásai?

Ön hogyan kezdte?

  • Az első szálra kíváncsiságból gyújtott rá?
  • Vagy talán a barátok unszolására?
  • Ma pedig már napi egy doboznál is többet szív el?

Most szeretne lefaragni a veszélyeztetettségéből, ésszeretne megszabadulni a szenvedélyétől?

  • Szeretne leszokni a cigiről?

Mitől függ, hogy Önnek sikerül-e leszokni a dohányzásról?

kérdésekHa szeretne leszokni, akkor biztosan érdekli a válasz erre a kérdésre.

Alapvetően két dologtól függ:

  • Egyrészt attól, hogy a nikotinfüggősége milyen erős, másrészt pedig attól, hogy
  • milyen erős az elhatározása a leszokásra.

A cigiről nehéz lemondani. Kérjen segítséget a dohányzás abbahagyásához!

  • Munkatársunk a 06-1-269-2946-os számon szívesen válaszol kérdéseire.

Dohányzás abbahagyása - Vágjon bele hatszor nagyobb eséllyel!

Felmérések szerint a dohányzók többsége már legalább két alkalommal megpróbált leszokni a cigarettáról, de az elhatározás önmagában még kevés.

  • Segítség nélkül, egyedül csak a már korábban említett 4-5%-uk jár sikerrel.
  • Ezért Ön inkább 24-30%-os eséllyel vágna bele?

A szakember támogatása azt jelenti, hogy lelki és egészségi állapotának felmérésével személyre szabott terápiát alakít ki a természetgyógyász, és tanácsot ad a sikeres leszokáshoz szükséges életmódváltáshoz. Emellett még lelki támogatást is nyújt a leszokás folyamatában.

Leteszi a cigit?

  • Hatszor nagyobb eséllyel nagyobb az esélye a sikerre?
  • A sikeres leszokás esélye meghatszorozódik a szakember támogatásával.

Ha úgy érzi, hogy még nem áll készen a leszokásra, akkor előzetesen – amíg megkeres bennünket – 10 ötletet adunk az elszívott cigaretta mennyiségének csökkentésére:

  1. Tudatosítsa dohányzási szokásait! Nehezebb lesz betartani a napi előírt mennyiséget, ha automatikusan gyújt rá.
  2. A dohányzással összefüggésben mérje fel egyéb rendszeres elfoglaltságait (munkavégzés, alkoholfogyasztás, evés, közös dohányzás másokkal), és változtasson a dohányzással összefüggő cselekvésein.
  3. Határozza meg a napi adagját, a többi szálat pedig egyszerűen vegye ki a dobozból.
  4. A napi első cigit egy kicsit később szívja el.
  5. Legyen mértékletes. Ne szívja végig a cigarettát. Hagyja abba a felénél vagy a háromnegyedénél.
  6. A változást is állítsa a szolgálatába! Váltson egy olyan márkára, amit nem igazán szeret. Kisebb nikotintartalmú cigarettát válasszon.
  7. Lássa hány szálat füstölt el. Napközben ne ürítse a hamutartót, hogy lássa hány szálat szívott már el.
  8. Ne tartsa a cigarettáját szem előtt.
  9. Egyszerre csak 1 doboz cigarettát vegyen, és mindig használja el, mielőtt újat venne.
  10. Ne kérjen cigarettát másoktól.

Ha próbálta, akkor már Ön is tudja, hogy milyen nehéz leszokni. Önnél min múlt a siker?

Mi tartja vissza a leszokástól?

„El fogok hízni”

  • Nem, ha a dohányzásról való leszokás életmódváltással is párosul, és rendszeresen mozogni fog.
  • Ha odafigyel arra, hogy mit eszik, akkor még nagyobb biztonsággal őrizheti meg testsúlyát.

„Úgyis visszaszokom a barátok nyomására”

  • leszokás a dohányzásrólAzzal a barátjával fűzze szorosabbra a kapcsolatát, aki nem dohányzik.
  • Lépjen be egy dohányzásról leszoktató csoportba. Így mindannyian ugyanazokkal a nehézségekkel küzdenek majd, és a tapasztalatok megbeszélése is könnyebb lesz.
  • Kérje meg a környezetében dohányzókat, hogy ne kísértsék, ne csábítsák.

„Ha leszokom, akkor feszültebb leszek”

  • Lehet, hogy így érzi, pedig valójában a nikotin egy stimuláló szer. Szaporább lesz tőle a szívverése, és felgyorsítja a szervezet működési folyamatait. Ha szakemberhez fordul, akkor a leszokás okozta stressz káros hatásai is csökkenthetőek a fülakupunktúrával.

Mit nyerhet a leszokással?

A következőket tapasztalja majd, ha felhagy a dohányzással

  • dohányzásról leszokás20 perc múlva, még nem is érzi, de már tendenciózusan normalizálódik a vérnyomása, pulzusa, és javul a vérkeringése.
  • 8 óra múlva csökken a szénmonoxid szint a vérében, és a már a közérzete is javul.
  • 48 óra múlva a szénmonoxid teljesen eltűnik a véréből.
  • 2-3 nap múlva már kevesebbet fog köhögni.
  • 5-10 nap múlva újra megérez régen elfelejtett Ízeket és javult a szaglása. Üdébb lesz a lélegzete, tisztábbak a fogai.
  • 2-3 hét múlva már megszűnnek az elvonási tünetek, és csökken a trombózis veszélye is.
  • 1 hónap múlva megszűnnek a köhögéssel kapcsolatos gondjai. Energikusabb és teherbíróbb lesz.
  • 3 hónap múlva már javul a légzése.
  • 1 év múlva 50%-kal csökken a szív- és érrendszeri betegségek kockázata.
  • 3 év múlva pedig már a nem dohányzókkal összehasonlítva nem nagyobb egy súlyos tüdőgyulladás vagy influenza veszélye.
  • 5 év múlva a dohányzással kapcsolatos szervei (nyelőcső, garat, tüdő) rákos megbetegedésének kockázata a felére csökken.
  • 5-10 év múlva a rettegett trombózis (vérrögképződés) és a vérnyomásos megbetegedések veszélye már a nemdohányzókéval egyezik meg.
  • 10 év múlva a felére csökken a tüdőrák kockázata.
  • 15-20 év múlva pedig gyakorlatilag megszabadult dohányzása következményeitől, mert a nyelőcső, garat és tüdőrák kockázata újra a nemdohányzókéval megegyező lesz.

A leszokással új életet kezdhet. Adjon életet önmagának. Élvezze füstmentes élete előnyeit

  • már 20 perc múlva,
  • de még 20 év múlva is!

Kérjen segítséget a könnyebb leszokáshoz!

  • A fülakupunktúrás addiktológus a sóvárgást, vágyakozást segít csökkenteni és elviselni, valamint segít mielőbb megszabadulni a testében lévő méreganyagoktól, míg
  • az egyidejű talpreflexológiás kezeléssel a méreganyagok még gyorsabb kiürülését érjük el, továbbá egy kellemes ajándék a testünknek a dohányzás helyett.

Szívni, vagy nem szívni...

Ha eldöntötte a kérdést, és szeretné, akkor Benke Rita fülakupunktúrás addiktológus támogatja leszokásában.

  • Előzetes bejelentkezés alapján várjuk.
  • Munkaidőben hívja a +36-1-269-2946–os telefonszámunkat.
  • Vagy töltse ki az űrlapot. Az űrlapon adja meg elérhetőségét, és kollégánk visszahívja Önt.
  • Az első konzultáción alapos állapotfelmérésre kerül sor, amely alapján nagyjából megállapítható, hogy a sikeres kezeléshez hány alkalomra lehet szükség, de ez mindig egyénre szabott.

Gyógyulásához kérjen információt most!

Az Ön neve*:
E-mail címe*:
Telefonszáma*:
Üzenete*:
Ellenőrző kérdés *: (Mi Magyarország fővárosa?)
 

A *-gal jelölt mezőket mindenképp töltse ki!
Adatait bizalmasan kezeljük. Harmadik félnek nem adjuk ki. Munkaidőben 3 órán belül, munkaidőn kívül a következő munkanap délelőttjén visszahívjuk.